Legalne team orders i silniki 1,6 Turbo - FIA zatwierdziła radykalne zmiany!

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o propozycji radykalnych zmian w Formule 1, które uwzględniały również wykorzystywanie czterocylindrowych silników 1,6 Turbo. Wczoraj Światowa Rada Sportów Motorowych oficjalnie zatwierdziła te zmiany, przesądzając o przyszłości Formuły 1. Koniec nielegalnych poleceń zespołowych?!

Legalne team orders i silniki 1,6 Turbo - FIA zatwierdziła radykalne zmiany!
Bartosz Pokrzywiński
SKOMENTUJ

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o propozycji radykalnych zmian w Formule 1, które uwzględniały również wykorzystywanie czterocylindrowych silników 1,6 Turbo. Wczoraj Światowa Rada Sportów Motorowych oficjalnie zatwierdziła te zmiany, przesądzając o przyszłości Formuły 1. Koniec nielegalnych poleceń zespołowych?!

Pierwszą zmianą, która wejdzie w życie już w przyszłym, 2011 roku, będzie wprowadzenie regulowanych tylnych skrzydeł. Takie rozwiązanie ma ułatwić kierowcom wyprzedzanie - im mniejszy opór stawiany przez tylne skrzydło tym mniejszy docisk, a co za tym idzie większa prędkość maksymalna. FIA chce ponadto wprowadzić do regulaminu definicję płyty podłogowej oraz zaostrzyć testy odkształcalności. To pozwoli uniknąć problemów ze zbyt miękkimi przednimi skrzydłami.

Pojawią się również nowe przepisy związane z postępowaniem kierowców podczas neutralizacji, całkowicie skreślony zostanie zakaz wydawania poleceń zespołowych tzw. team orders, których doskonały przykład mogliśmy oglądać podczas tegorocznego Grand Prix Niemiec na torze Hockenheim - "Fernando is faster than you". Dodatkowo zwiększy się zestaw kar nakładanych przez sędziów. Ostatnią zmianą jaką przewidziano na przyszły sezon jest czas użytkowania skrzyni biegów. Przekładnie będą musiały wytrzymywać już nie cztery, a pięć wyścigowych weekendów.

W sezonie 2012 mają natomiast zaostrzyć się przepisy dotyczące zawieszenia bolidu, w paliwie wyścigowym będą musiały znajdować się składniki produkowane z biomasy (biopaliwo), a rozmowy radiowe będą w całości transmitowane podczas relacji telewizyjnych. 2012 będzie również ostatnim sezonem, w którym sercem bolidów będą ośmiocylindrowe jednostki o pojemności 2,4 litra.

Już za nieco ponad dwa lata, w Formule 1 na stałe zagoszczą czterocylindrowe silniki o pojemności 1,6 Turbo z bezpośrednim wtryskiem i maksymalnym ciśnieniem 500 barów. Obroty jednostki napędowej zostaną ograniczone do 12 000, a nie jak mówiono wcześniej 10 000 obrotów na minutę. Nowe silniki mają spalać o 35% mniej paliwa od obecnych jednostek, co będzie regulowane poprzez wielkość zbiorników. Ponadto w sezonie 2013 kierowcy będzie przysługiwało wyłącznie pięć jednostek napędowych na wszystkie wyścigowe weekendy.

Najbardziej odległą zmianą zatwierdzoną przez FIA jest zmniejszenie limitu silników do zaledwie czterech, które kierowcy będą mogli wykorzystywać w sezonie 2014. Teraz pozostaje nam czekać na szczegółowe wyjaśnienia oraz definicje, których przygotowanie zadeklarowała Światowa Rada Sportów Motorowych.

Wygląda na to, że to downsizing będzie przyszłością motoryzacji. To co jest zauważalne już teraz u Volkswagena czy Opla, w 2013 roku pojawi się również w Formule 1. Takie odmrożenie prac nad jednostkami napędowymi oznacza ich rozwój, a późniejsze zmniejszenie limitu przysługujących silników oraz ograniczenie spalania przysłuży się niezawodności i ekonomiczności.

Czy wszyscy uważacie, że downsizing to dobra tendencja technologiczna?

Źródło: F1.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Maserati nigdzie się nie wybiera. MCPura jest tego najlepszym dowodem
Maserati nigdzie się nie wybiera. MCPura jest tego najlepszym dowodem
Christian Horner poza Red Bullem! Nie tak miał wyglądać koniec tej wielkiej historii
Christian Horner poza Red Bullem! Nie tak miał wyglądać koniec tej wielkiej historii
Zapłacisz nawet 1 zł na litrze więcej. Uważaj na włoskich stacjach
Zapłacisz nawet 1 zł na litrze więcej. Uważaj na włoskich stacjach