WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Koniec pewnej epoki - ostatni Veyron 16.4 sprzedany!

I stało się. Po 6 latach od wprowadzenia na rynek technologicznego dzieła sztuki - Bugatti Veyrona 16.4 - w 2011 roku jesteśmy świadkami końca pewnej epoki w historii motoryzacji. Ostatni egzemplarz Veyrona, został sprzedany europejskiemu klientowi.

Bugatti VeyronBugatti Veyron
Arkadiusz Gabrysiak

I stało się. Po 6 latach od wprowadzenia na rynek technologicznego dzieła sztuki - Bugatti Veyrona 16.4 - w 2011 roku jesteśmy świadkami końca pewnej epoki w historii motoryzacji. Ostatni egzemplarz Veyrona, został sprzedany europejskiemu klientowi.

Można śmiało powiedzieć, że Veyron przerósł swoją epokę. Ekskluzywne coupe ze skórzanymi siedzeniami, systemem audio i klimatyzacją nadaje się idealnie do europejskich wojaży w elitarnym stylu. Jednak luksusowo wykończone wnętrze niech nikogo nie myli - wszyscy doskonale wiemy, że Veyron to coś więcej niż komfortowe GT - to mechaniczne i technologiczne dzieło sztuki inżynieryjnej.

Obraz

Zapewne każdy z Was zna te dane doskonale, ale nie zaszkodzi przypomnieć. Veyron 16.4 jest wyposażony w centralnie umieszczony, 8-litrowy silnik w układzie W16 i 4 turbosprężarki, co łącznie daje 1001 KM mocy i 1250 Nm momentu obrotowego. Pozwala to na osiągnięcie pierwszych 100 km/h już w około 2,5 sekundy, a 240 km/h kierowca zobaczy na zegarach już po 9,8 sekundy od momentu wciśnięcia prawego pedału do podłogi. Prędkość maksymalna - 407 km/h.

Bugatti tak jak zapowiadało na początku, sprzedało 300 egzemplarzy "podstawowej" odmiany Veyrona i na tym zakończy produkcję kultowego supersamochodu. Oczywiście w cyfrze tej nie mieszczą się różnorakie edycje specjalne, odmiana Super Sport i wersja z otwartym nadwoziem - Grand Sport, której produkcja będzie trwać nadal, aż do osiągnięcia 150 egzemplarzy.

Obraz

Szczęśliwy nabywca ostatniego Veyorna nigdy wcześniej nie posiadał samochodu marki Bugatti, jednak na dostawę będzie musiał jeszcze trochę poczekać. Według oficjalnego oświadczenia prasowego Bugatti, dostawa ostatniego Veyrona 16.4 przewidziana jest na jesień przyszłego roku.

Źródło: AutoblogWorld Car Fans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik