Kłopoty niemieckiego giganta. Możliwe duże zwolnienia

Jak twierdzą przedstawiciele firmy, wciąż nie widać "ożywienia po kryzysie". Niemcy muszą podjąć trudne decyzje.

MUNICH, GERMANY - NOVEMBER 15: Jochen Hanebeck, CEO of Infineon AG, holds a model of an AURIX Microcontroller at the company's annual press conference on November 15, 2023 in Munich, Germany. Infineon is Germany's biggest manufacturer of semiconductors and is expanding its domestic production as Europe seeks to become less dependent on computer chip imports from Asia. (Photo by Leonhard Simon/Getty Images)Prezes Infineon nie jest zadowolony z wyników (Photo by Leonhard Simon/Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | Leonhard Simon
Aleksander Ruciński

Infineon to jeden z największych producentów mikroczipów i podzespołów elektronicznych w Niemczech. Lwią część biznesu stanowią komponenty dla motoryzacji. Niestety w ostatnim czasie gigant nie radzi sobie najlepiej. Na tyle, że widmo zwolnień stało się realne.

Prezes Jochen Hanebeck w niedawnym wystąpieniu skierowanym do inwestorów przyznał, że wyniki w ostatnich kwartałach były gorsze, niż planowano. Dodał też, że póki co nie widzi ożywienia po kryzysie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy elektryczna Izera z Polski odniesie sukces? "Te samochody trzeba będzie sprzedać"

Pierwsze decyzje już zapadły. W maju 2024 roku Infineon zamknął dwa niewielkie zakłady produkcyjne w Azji i ogłosił restrukturyzację, która może skończyć się zlikwidowaniem nawet 1400 miejsc pracy na całym świecie, w tym kilkuset w niemieckiej fabryce w Regensburgu.

Kolejne 1400 osób ma zostać relokowanych w taki sposób, by lepiej wykorzystać potencjał poszczególnych zakładów. Firma liczy, że obecne decyzje przyniosą odczuwalne skutki już w okolicach 2027 r.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony