Kłopoty niemieckiego giganta. Możliwe duże zwolnienia

Jak twierdzą przedstawiciele firmy, wciąż nie widać "ożywienia po kryzysie". Niemcy muszą podjąć trudne decyzje.

MUNICH, GERMANY - NOVEMBER 15: Jochen Hanebeck, CEO of Infineon AG, holds a model of an AURIX Microcontroller at the company's annual press conference on November 15, 2023 in Munich, Germany. Infineon is Germany's biggest manufacturer of semiconductors and is expanding its domestic production as Europe seeks to become less dependent on computer chip imports from Asia. (Photo by Leonhard Simon/Getty Images)Prezes Infineon nie jest zadowolony z wyników (Photo by Leonhard Simon/Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | Leonhard Simon
Aleksander Ruciński

Infineon to jeden z największych producentów mikroczipów i podzespołów elektronicznych w Niemczech. Lwią część biznesu stanowią komponenty dla motoryzacji. Niestety w ostatnim czasie gigant nie radzi sobie najlepiej. Na tyle, że widmo zwolnień stało się realne.

Prezes Jochen Hanebeck w niedawnym wystąpieniu skierowanym do inwestorów przyznał, że wyniki w ostatnich kwartałach były gorsze, niż planowano. Dodał też, że póki co nie widzi ożywienia po kryzysie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy elektryczna Izera z Polski odniesie sukces? "Te samochody trzeba będzie sprzedać"

Pierwsze decyzje już zapadły. W maju 2024 roku Infineon zamknął dwa niewielkie zakłady produkcyjne w Azji i ogłosił restrukturyzację, która może skończyć się zlikwidowaniem nawet 1400 miejsc pracy na całym świecie, w tym kilkuset w niemieckiej fabryce w Regensburgu.

Kolejne 1400 osób ma zostać relokowanych w taki sposób, by lepiej wykorzystać potencjał poszczególnych zakładów. Firma liczy, że obecne decyzje przyniosą odczuwalne skutki już w okolicach 2027 r.

Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯