Kolejne RS 6 będzie hybrydą. Wszystkie poszlaki wskazują na wersję plug-in

Od 20 lat RS 6 podnosi poprzeczkę w klasie sportowych kombi. Były szef Audi Sport (obecnie odpowiedzialny za rozwój marki), Stephan Reil, potwierdził hybrydowy kierunek rozwoju. Powód jest prosty – emisja dwutlenku węgla.

Audi RS 6 jest niemal synonimem szybkiego kombiAudi RS 6 jest niemal synonimem szybkiego kombi
Źródło zdjęć: © mat. prasowe Audi
Mateusz Lubczański

Obecna generacja Audi RS 6 ma zostać na rynku do – mniej więcej – 2026 roku. Wówczas kolejne wcielenie RS6 – oznaczone jako C9 – ma otrzymać układ hybrydowy.

– Oczywiście, [hybrydyzacja] jest kierunkiem, w którym chcielibyśmy podążać. W następnej generacji skupimy się na tym bardziej – powiedział Reil w rozmowie z australijskim tytułem "Wheels". – To jest nasza droga w kierunku w pełni elektrycznych pojazdów.

Reil nie podał dokładniejszych specyfikacji układu napędowego, lecz niemiecki producent jasno wyznaczył ścieżkę rozwoju. Podzielony na trzy kroki plan obejmuje przejście z miękkich hybryd, przez hybrydy plug-in do pełnych elektryków.

– Po generacji C6 emisja dwutlenku węgla stała się coraz bardziej istotna – wyjaśnił Reil. – W C7 przeszliśmy dowsizing z V10 do V8, zainstalowaliśmy deaktywację cylindrów, teraz w C8 mamy układ miękkiej hybrydy.

Szef rozwoju Audi zauważył, że działanie w tym kierunku przynosi zarówno problemy, jak i zalety. Z jednej strony trzeba upchnąć w aucie więcej dodatkowych części. Z drugiej jednak można wykorzystać napęd elektryczny przy uzupełnieniu słabych punktów jednostki spalinowej.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀