Škoda zrezygnuje z dzielonych świateł w Octavii. Będzie też "hybryda"

Nie od dziś wiadomo, że Czesi pracują nad kolejną generacją Octavii. Auto zadebiutuje pod koniec 2019 roku, lecz już dziś wiemy, czego się spodziewać.

Obecna generacja Octavii charakteryzuje się kontrowersyjnymi reflektorami.Obecna generacja Octavii charakteryzuje się kontrowersyjnymi reflektorami.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Zacznijmy od bardzo dobrej wiadomości - Škoda zamierza zrezygnować z dzielonych reflektorów na rzecz klasyki. To chyba najbardziej kontrowersyjny element obecnej Octavii, który choć dziś nie szokuje już tak bardzo jak w dniu premiery, nadal budzi mieszane uczucia. Octavia natomiast, jak przystało na popularne auto, ma się podobać każdemu.

Najnowsza odsłona modelu, podobnie jak dotychczas, będzie dzielić platformę z kolejnymi generacjami Audi A3, Seata Leona i Volkswagena Golfa. Spodziewamy się jeszcze większej ilości miejsca w kabinie i wysokiej praktyczności. Pod względem technicznym auto także zaskoczy. Co prawda na razie nie wiadomo, czy Škoda całkowicie odejdzie od diesli. Pewnym jest jednak, że w ofercie pojawi się wersja określana mianem "łagodnej hybrydy", wykorzystująca 48-woltową instalację elektryczną.

Niewykluczone, że takie rozwiązanie zagości szczególnie w mocniejszych odmianach, wliczając w to sportową Octavię vRS. Poza tym spodziewamy się jednostek, które znamy już z pozostałych modeli koncernu Volkswagena. Mowa o 1.0 TSI, 1,5 TSI i 2.0 TSI w różnych wariantach mocy.

Na razie trudno przewidzieć jak bardzo Octavia zmieni się w kwestii wyglądu. Wątpliwe, żeby Czesi zdecydowali się na eksperymenty. Szczególnie po dość chłodnym przyjęciu, wspomnianych już, dzielonych świateł. Wiadomo jedynie, że zgodnie z najnowszą modą, można spodziewać się większej atrapy chłodnicy i pokaźnych wlotów powietrza.

Do czasu debiutu pozostał jeszcze ponad rok, więc pewnym jest, że jeszcze będzie czas na poznanie kolejnych szczegółów dotyczących nowej odsłony popularnej Škody.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka