Kiedy Kia chce rzucić wyzwanie Mercedesowi. Nowa Kia K900

Koreańczycy próbowali już sił na polskim rynku w klasie luksusowej. Hyundai Genesis, delikatnie mówiąc, nie cieszył się w Europie popularnością. Tymczasem w Stanach Zjednoczonych czy na Bliskim Wschodzie nawet Kia próbuje sił w w tym wysokim segmencie.

Kia K900, albo w zależności od rynku, K9Kia K900, albo w zależności od rynku, K9
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Jak się okazuje, wychodzi to marce ze sporym sukcesem. Właśnie zaprezentowano nową generację flagowej limuzyny z Korei. Warto zauważyć, że rozstaw osi K900 jest większy niż w przypadku znanego u nas Mercedesa Klasy S. Wrażenie robi też stylistyka, przygotowana wspólnie przez oddziały w Korei i w Kalifornii.

Kia najwyraźniej pozazdrościła Lexusowi efektownego grilla. Koreańczycy podzielili ten element na 178 "komórek". Z tyłu z kolei zauważymy światła otrzymujące motyw podwójnej komety. O ile jeszcze możemy to zrozumieć, to oblepienie ich chromowanymi obwódkami pozostaje dla nas zagadką.

Obraz
© mat. prasowe

Bardzo podoba się nam minimalistyczne wnętrze auta, które na razie przedstawiono zaledwie w formie grafiki. Staje ono w opozycji do barokowych kształtów znanych z Klasy S. Do dyspozycji kierowcy są dwa ekrany o rozmiarze 12,3 cala, oświetlenie ambiente z 64 kolorami kabiny oraz połacie skóry i drewna. Miłym dodatkiem jest analogowy zegarek szwajcarskiej firmy Maurice Lacroix.

Obraz
© mat. prasowe

Kia nieźle przygotowała się też pod względem jednostek napędowych. Do dyspozycji mamy – przynajmniej w wersji bazowej – V6 o pojemności 3,3 litra znane z Kii Stinger. Dla spragnionych większych wrażeń, choć w takiej limuzynie nie o to chodzi, producent przygotował jednostkę V8 o pojemności 5 litrów i mocy 420 KM.

Kia zaliczy światowy debiut podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Później trafi na wybrane rynki europejskie. Nie wiemy, czy Polska będzie należeć do tego grona, lecz przewidujemy, że topowym modelem marki w naszym kraju pozostanie Stinger.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne