Kiedy będzie nowe Ferrari?

Trzeba przyznać, że Ferrari nie próżnuje. We włoskim Maranello czerwona armia projektantów, mechaników i inżynierów ciężko pracuje, żeby na rynek wychodziły nowe modele. Jeszcze nie tak dawno pisaliśmy o debiucie Californii, a przecież od tego czasu pojawiło się też 458 Italia. Co będzie dalej?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Trzeba przyznać, że Ferrari nie próżnuje. We włoskim Maranello czerwona armia projektantów, mechaników i inżynierów ciężko pracuje, żeby na rynek wychodziły nowe modele. Jeszcze nie tak dawno pisaliśmy o debiucie Californii, a przecież od tego czasu pojawiło się też 458 Italia. Co będzie dalej?

Ferrari przedstawiło swoją "nową politykę" lub też po prostu plany na najbliższe lata. Można to nazwać planem czteroletnim, bowiem cały cykl jednego modelu ma długość właśnie czterech lat. A po polsku?

W chwili obecnej Ferrari ma w swojej ofercie cztery modele - dwa bardziej luksusowe: California oraz 612 i dwa sportowe: 458 Italia oraz 599. Czteroletni cykl wygląda w ten sposób - auto wchodzi na rynek, po czterech latach przechodzi lifting, poprawki, ulepszenia i przez kolejne cztery lata jest sprzedawane jako "Modificato" albo po prostu ze znaczkiem "M". Po tych czterech latach, czyli po ośmiu latach od debiutu, pojawia się następca modelu. Proste.

Kiedy to wszystko wystartuje? Wraz z wejściem na rynek następcy Ferrari 612. Nowy czteroosobowy model z większą ilością miejsca we wnętrzu zadebiutuje w 2011 roku. Już rok później, w 2012, jeżeli nie skończy się świat, światło dzienne ujrzy także następca 599.

A co z hybrydami? Zgodnie z zapowiedziami Ferrari, pierwsza sportowa hybryda z Maranello pojawi się już w 2015 roku. Czy to konieczne? Niestety tak, włoski producent musi oddalać się od zapaćkanego benzyną garażu na torze wyścigowym, w stronę zielonych pastwisk pełnych Priusów. Ferrari musi zmniejszyć emisję CO2, nie ma innego wyjścia.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu