Kiedy będzie nowe Ferrari?

Trzeba przyznać, że Ferrari nie próżnuje. We włoskim Maranello czerwona armia projektantów, mechaników i inżynierów ciężko pracuje, żeby na rynek wychodziły nowe modele. Jeszcze nie tak dawno pisaliśmy o debiucie Californii, a przecież od tego czasu pojawiło się też 458 Italia. Co będzie dalej?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Trzeba przyznać, że Ferrari nie próżnuje. We włoskim Maranello czerwona armia projektantów, mechaników i inżynierów ciężko pracuje, żeby na rynek wychodziły nowe modele. Jeszcze nie tak dawno pisaliśmy o debiucie Californii, a przecież od tego czasu pojawiło się też 458 Italia. Co będzie dalej?

Ferrari przedstawiło swoją "nową politykę" lub też po prostu plany na najbliższe lata. Można to nazwać planem czteroletnim, bowiem cały cykl jednego modelu ma długość właśnie czterech lat. A po polsku?

W chwili obecnej Ferrari ma w swojej ofercie cztery modele - dwa bardziej luksusowe: California oraz 612 i dwa sportowe: 458 Italia oraz 599. Czteroletni cykl wygląda w ten sposób - auto wchodzi na rynek, po czterech latach przechodzi lifting, poprawki, ulepszenia i przez kolejne cztery lata jest sprzedawane jako "Modificato" albo po prostu ze znaczkiem "M". Po tych czterech latach, czyli po ośmiu latach od debiutu, pojawia się następca modelu. Proste.

Kiedy to wszystko wystartuje? Wraz z wejściem na rynek następcy Ferrari 612. Nowy czteroosobowy model z większą ilością miejsca we wnętrzu zadebiutuje w 2011 roku. Już rok później, w 2012, jeżeli nie skończy się świat, światło dzienne ujrzy także następca 599.

A co z hybrydami? Zgodnie z zapowiedziami Ferrari, pierwsza sportowa hybryda z Maranello pojawi się już w 2015 roku. Czy to konieczne? Niestety tak, włoski producent musi oddalać się od zapaćkanego benzyną garażu na torze wyścigowym, w stronę zielonych pastwisk pełnych Priusów. Ferrari musi zmniejszyć emisję CO2, nie ma innego wyjścia.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam