Poradniki i mechanikaKia Stonic - poradnik kupującego w pigułce

Kia Stonic - poradnik kupującego w pigułce

Kia Stonic zastąpiła Soula. Którą wersję kupić?
Kia Stonic zastąpiła Soula. Którą wersję kupić?
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
21.12.2017 10:19, aktualizacja: 30.03.2023 11:11

Najmłodszy z samochodów marki Kia jest miejskim crossoverem, który świetnie wpisuje się we współczesne trendy. Jego poprzednikiem był ceniony i lubiany Soul. Jaką wersję Stonica warto wybrać?

Kia Stonic - podstawowe informacje

Kia Stonic jest z jednej strony następcą cenionego Soula, z drugiej zaś rozwinięciem modelu Rio segmentu B. Dlatego nazwanie go crossoverem segmentu B jest idealnym określeniem. Jego sportowa, śmiała stylistyka ma przyciągnąć klientów szukających czegoś oryginalnego.

Miejski crossover to popularne określenie, ale nie do końca oddaje ducha Kii Stonic. Tym samochodem z powodzeniem można wyjechać w trasę i cieszyć się wszechstronnością. Oferuje wystarczającą ilość miejsca dla małej rodziny 2+2 i przyzwoity bagażnik.

Kia Stonic
Kia Stonic© fot. mat. prasowe

Debiut: 2017 r.

Segment: SUV B

Nadwozie: crossover

Wymiary: 4140x1760x1520 mm

Rozstaw osi: 2508 mm

Pojemność bagażnika: 332 l

Konkurencja: Citroen C3 Aircross, Ford EcoSport, Seat Arona,

Silniki benzynowe:

1.2 DOHC (84 KM) napęd FWD - od 54 990 zł

1.4 DOHC (100 KM) napęd FWD - od 60 990 zł

1.0 T-GDI (120 KM) napęd FWD - od 70 490 zł

Silniki Diesla:

1.6 CRDi (110 KM) napęd FWD - od 75 490 zł

Która wersja Kii Stonic jest naszym zdaniem najlepsza?

Kia oferuje do Stonica dobre wyposażenie standardowe (spec. L), ale auto zdecydowanie lepiej prezentuje się w środkowej wersji wyposażenia M, zarówno z zewnątrz jak i w kabinie. Klient otrzyma już lepszej jakości tapicerkę skórzano-materiałową czy sportową kierownicę obszytą skórą. Na pokładzie jest klimatyzacja automatyczna, podłokietnik z zamykanym schowkiem, a na zewnątrz aluminiowe obręcze kół, światła przeciwmgłowe czy relingi dachowe.

Kia Stonic
Kia Stonic© fot. mat. prasowe

Nie dziwi więc, że dla mocniejszych wersji silnikowych nie przewidziano wersji wyposażenia M. Zresztą naszym zdaniem nie warto kupować bazowych silników do tego samochodu, chyba że z myślą o montażu instalacji LPG. Niestety silnik benzynowy 1.2 DOHC nie daje żadnych osiągów, natomiast większy motor 1.4 DOHC pomimo wyższej mocy też nie zapewnia przyjemności z jazdy.

Zupełnie inaczej jest z silnikiem 1.0 T-GDI, który rozwija 120 KM mocy i jest zdecydowanie bardziej dynamiczny. Naszym zdaniem to najlepsza jednostka do tego samochodu, a kosztująca raptem 4 tys. zł więcej od 100-konnej. Diesla można polecić przede wszystkim osobom jeżdżącym bardzo dużo, ale motor 1.6 CRDi może wydawać się trochę zbyt toporny i zupełnie zmienia właściwości jezdne.

Podsumowując, optymalna wersja Kii Stonic 1.0 T-GDI L będzie was kosztowała 70 490 zł. Wyposażenie można uznać za kompletne, choć jest kilka ciekawych opcji. Jedną z bardziej wartościowych i dość tanich jest pakiet stylistyczny za 2500 zł, który zawiera nie tylko elementy poprawiające wygląd samochodu, ale także pakiet zimowy, czyli podgrzewane fotele przednie i kierownicę. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że wersja 1.0 T-GDI ma standardowe, 17-calowe obręcze kół.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)