Jeszcze mocniejsza Panamera oficjalnie [aktualizacja]
W swojej dotychczasowej ofercie Porsche posiada kilka wersji swojej sportowej limuzyny - modelu Panamera. Najmocniejsza z nich nosi oznaczenie Turbo, jednak do tego grona dołączy jeszcze mocniejsza odmiana o nazwie Turbo S. Oto pierwsze szczegóły.
30.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:33
W swojej dotychczasowej ofercie Porsche posiada kilka wersji swojej sportowej limuzyny - modelu Panamera. Najmocniejsza z nich nosi oznaczenie Turbo, jednak do tego grona dołączy jeszcze mocniejsza odmiana o nazwie Turbo S. Oto pierwsze szczegóły.
Na początku przypomnijmy specyfikację Panamery Turbo. Samochód wyposażony jest w 4,8-litrowy silnik w układzie V8, który generuje 500 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Mocny silnik rozpędza ten prawie 2-tonowy pojazd do 303 km/h, a pierwsze 100 km/h kierowca zobaczy już po 4,2 sekundy od momentu wciśnięcia pedału gazu do podłogi.
Panamera Turbo S będzie najprawdopodobniej wyposażona w tą samą jednostkę napędową, jednak ma ona generować już 550 KM i ponad 800 Nm momentu obrotowego. Będzie to rzecz jasna miało wpływ na osiągi samochodu. Dodatkowe 50 KM powoduje, że czas przyśpieszenia w przedziale 0-100 km/h ulegnie obniżeniu o 0,4 sekundy i ma wynosić jedynie 3,8 sekundy.
Jest to świetny rezultat, biorąc pod uwagę fakt, że tą prawie 2-tonową limuzyną mogą komfortowo podróżować 4 dorosłe osoby. Prędkość maksymalna Panamery Turbo S została oszacowana na 306 km/h.
Jak na razie są to jeszcze nieoficjalne dane, jednak wszystko wskazuje na to, że właśnie tak będzie prezentować się specyfikacja modelu Turbo S.
[aktualizacja]
Porsche dzisiaj ujawniło oficjalne zdjęcia oraz informacje odnośnie Panamery Turbo S. Tak jak informowaliśmy wcześniej, samochód będzie wyposażony w 4,8-litrowy silnik V8 o mocy 550 KM i 800 Nm momentu obrotowego z funkcją overboost (bez tej funkcji moment obrotowy wynosi 750 Nm). Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna 306 km/h.
Standardowo samochód będzie wyposażony w 19-calowe felgi na oponach o obniżonym współczynniku tarcia firmy Michelin. Dzięki temu średnie zużycie Panamery Turbo S ma oscylować w granicach 11,3 litra benzyny na 100 km. W standardzie znajdziemy także system PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) oraz pakiet Sport Chrono Package Turbo.
W Niemczech model Turbo S wyceniono na 167 076 euro, co stanowi około 666 270 złotych. Pierwsze dostawy do klientów mają rozpocząć się w czerwcu tego roku.
Źródło: World Car Fans • Carscoop