Jeep z Polski w końcu ma napęd na cztery koła. Prezentuje się bojowo

Najmniejszy model Jeepa, Avenger, w końcu doczekał się odmiany 4xe, która wyróżnia się nie tylko napędem na cztery koła, ale i zauważalnie atrakcyjniejszym wyglądem.

Jeep Avenger 4xeJeep Avenger 4xe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jeep
Aleksander Ruciński

Avenger produkowany w fabryce Stellantis w Tychach dotychczas był dostępny w wersji benzynowej, jako miękka hybryda oraz pełnoprawny elektryk. Niestety żadnej z nich nie mogliśmy parować z napędem na cztery koła. Teraz się to zmieni.

Jeep właśnie zaprezentował odmianę 4xe zasilaną benzynową jednostką 1.2 z układem miękkiej hybrydy i sześciostopniową skrzynią automatyczną. Bazowa moc to 136 KM. Dodatkowo dostajemy jednak 29-konny silnik elektryczny umieszczony na tylnej osi, który w razie potrzeby włącza się do działania.

Do prędkości 30 km/h napęd pracuje w trybie 4x4 z podziałem 50:50 między obiema osiami. Przy jeździe od 30 do 90 km/h moment obrotowy trafia na przód, ale tył może załączyć się automatycznie, gdy zajdzie taka potrzebna. Natomiast powyżej 90 km/h, Avenger 4xe staje się wyłącznie przednionapędówką.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jeep Wrangler Sahara 2.0 T GME 272 KM (AT) - przyspieszenie 0-100 km/h

Warto wspomnieć, że Jeep nie ograniczył się wyłącznie do napędu. Wersja 4xe oferuje bowiem także większy prześwit (21 cm) i specjalne tryby jazdy, sterujące nie tylko tylnym silnikiem, ale i systemem kontroli trakcji. Do wyboru opcje Auto, Snow, Sand&Mud i Sport.

Avenger 4xe nie jest oczywiście pełnoprawną terenówką, lecz zajedzie dalej niż standardowa wersja. Głębokość brodzenia to 40 cm, kąt natarcia - 22 stopnie, kąt zejścia - 35 stopni a kąt rampowy to 21 stopni.

Jeep Avenger 4xe
Jeep Avenger 4xe © Materiały prasowe

Większe możliwości podkreślono bardziej bojowym wyglądem. Wariant 4xe wyróżnia się dodatkowymi osłonami nadwozia, oponami o większym profilu czy specjalną kolorystyką.

Więcej szczegółów poznamy pod koniec roku, gdyż właśnie wtedy nowa odmiana Avengera ma trafić na polski rynek.

  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
  • Jeep Avenger 4xe
[1/23] Jeep Avenger 4xe Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Rozbili ponad 20 modeli. Nie wszystkie zdobyły 5 gwiazdek
Rozbili ponad 20 modeli. Nie wszystkie zdobyły 5 gwiazdek
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Brakuje chętnych do pracy. Prezes wielkiej firmy mówi o skali
Brakuje chętnych do pracy. Prezes wielkiej firmy mówi o skali
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
Nowa Toyota Aygo X. Ma silnik z Polski, produkcja ruszyła
Nowa Toyota Aygo X. Ma silnik z Polski, produkcja ruszyła
Nasser Al-Attiyah gotowy do Dakaru. Legendarny kierowca przyjechał do Polski
Nasser Al-Attiyah gotowy do Dakaru. Legendarny kierowca przyjechał do Polski
Stellantis wprowadzi kolejnego SUV-a. To może być hit
Stellantis wprowadzi kolejnego SUV-a. To może być hit
Renault pokazało nowego Trafica. Jest elektryczny i zaskakuje zasięgiem
Renault pokazało nowego Trafica. Jest elektryczny i zaskakuje zasięgiem
Kia Niro tylko jako hybryda. Kolejna wersja wypadła z oferty
Kia Niro tylko jako hybryda. Kolejna wersja wypadła z oferty
Coraz większy problem na stacjach. Branża apeluje o działania
Coraz większy problem na stacjach. Branża apeluje o działania
Stellantis apeluje do UE. Chodzi o limity emisji spalin
Stellantis apeluje do UE. Chodzi o limity emisji spalin