Jeep Wrangler JK‑8 Independence - tuning według MOPAR [odsłona 3]
Trzecia odsłona ciekawych projektów nadwornego tunera koncernu Chrysler Group - firmy Mopar. Tym razem propozycja dla tych, którzy chcieliby mieć pick-upa tej marki i nie mogą się doczekać takiego modelu. Choć Independence jest gotowym pojazdem, to celem Mopara było stworzenie i zaprezentowanie kitu do samodzielnego montażu.
07.06.2011 | aktual.: 12.10.2022 16:43
Independence nawiązuje do kultowego Cj Scrambler, który w latach 80. był odpowiedzią Jeepa na duży popyt na pick-upy. Jak już wspomniałem, Mopar opracował kit do samodzielnej przeróbki Jeepa Wranglera Unlimited na pick-upa. Independence ma więc pokazać, jak to finalnie wygląda.
W tym celu usunięto całe nadwozie od przednich foteli do końca samochodu. Boki to zaprojektowane od podstaw przez specjalistów Mopara, panele stalowe. Zmodyfikowano również podłogę i zrobiono nową klapę tylną, na której zamontowano koło zapasowe. Przestrzeń ładunkowa jest dość spora. Jej wymiary to: 1,27 m(długość) x 1,12 m.
Na nowo stworzono dach. Jest to konstrukcja typu Half Hard Top, czyli połówkowy twardy dach. Część nad kierowcą i pasażerem jest demontowalna, tak jak w zwykłym Wranglerze. Całość pomalowano na jaskrawy, żółty kolor. Z przodu i z tyłu zainstalowano solidne, stalowe zderzaki. Wnętrze nie uległo większym zmianom, poza nowymi, skórzanymi obiciami foteli z logo Mopar.
O odpowiednie parametry terenowe dba 4,5-calowy lift zawieszenia na wydłużonych wahaczach. Dzięki temu można było wyposażyć podwozie w 35-calowe opony General Grabber na felgach 15 cali.
Pod maską bez żadnych rewelacji, w końcu nie o tuning silnika chodziło. Znajduje się tam standardowa jednostka V6 o pojemności 3,8 l. Taka jak w opisywanym wcześniej Pork Chop. Skrzynia biegów też pozostała ta sama - 6-stopniowy manual z reduktorem.
Zmodyfikowano natomiast mosty napędowe, biorąc pod uwagę przeciętną wytrzymałość tych standardowych. Z przodu znalazł się most Mopar Dynatrac ProRock 44. Z tyłu Dana 44.
Właściwości terenowe opisywanego Jeepa można uznać za całkiem przyzwoite, choć na pewno brakuje wyciągarki. Jednak duże koła, odpowiedni lift zawieszenia i wzmocnione mosty napędowe pozwolą dojechać zdecydowanie dalej niż seryjnym Wranglerem. Ale nie o to w tym wszystkim chodzi.
Mopar daje klientom możliwość przerobienia Jeepa na pick-upa, którego nie można kupić u dilera. Znając gusta Amerykanów i ich sentyment do takich klasyków jak Scrambler, można się spodziewać sporej liczby zamówień na kit Mopara.
Jeep JK8 Independence Running
Źródło: 4wheelfun.de • Carlovers Magazine • CARandDRIVER