Jeep Wrangler Pork Chop - tuning według MOPAR [odsłona 2]

Dziś przedstawiam drugie terenowe auto koncepcyjne amerykańskiego tunera Mopar. Wcześniej zaprezentowany Blue Crush miał nazwę i wygląd prawdziwego terenowego łobuza, a nazwa Pork Chop może wywołać jedynie śmiech. Jednak nie dajcie się zwieść. To prawdziwa terenówka.

Jeep Wrangler Pork Chop
Jeep Wrangler Pork Chop
Marcin Łobodziński

02.06.2011 | aktual.: 12.10.2022 16:43

Kotlet wieprzowy (z tł.Pork Chop) jest typową wizją samochodu dla ludzi, którzy szukają przede wszystkim zabawy. Dla Blue Crusha dobrymi miejscami były pustynia i góry, Pork Chop ma się sprawdzić głównie na plaży. Już sam wygląd daje do zrozumienia, że nie jest to auto na co dzień. Brak dachu i drzwi to cechy charakterystyczne jeepów rodem z filmu "Żar tropików".

Jeep Wrangler Pork Chop
Jeep Wrangler Pork Chop

Bazę auta stanowi Wrangler Sport, a głównym celem tunera było jego maksymalne odchudzenie przy utrzymaniu możliwie dobrych właściwości terenowych. Na pierwszy ogień poszła spora część wyposażenia seryjnego Wranglera. Zdemontowano również całe nadwozie i dach. Wnętrze jest zrobione na czerwono. Wstawiono lekkie fotele kubełkowe Sparco i usunięto wygłuszenia. Mimo pozbycia się kilku elementów wnętrze nie straciło cech luksusowych.

Jeep Wrangler Pork Chop interior
Jeep Wrangler Pork Chop interior

Błotniki zastąpiono większymi, a zarazem lżejszymi typu fender-race, by pomieścić sporych rozmiarów koła. Usunięto drzwi wraz z zawiasami i skonstruowano nową, lekką i wytrzymałą klatkę. Przy okazji obniżono przednią ramkę z szybą o 5 cm, dzięki czemu uzyskano bardziej sportowy wygląd. Seryjne zderzaki zastąpiono nowymi, aluminiowymi, z dodatkowymi otworami, które miały zmniejszyć masę. Maskę zrobiono z włókna węglowego.

Jeep Wrangler Pork Chop
Jeep Wrangler Pork Chop

Silnik, skrzynia biegów i reduktor pozostały bez zmian. Jednostka V6 o pojemności 3,8 litra seryjnie osiąga moc 202 KM. Zmodyfikowano jedynie układ dolotowy i wydechowy. Skrzynia biegów to 6-stopniowy manual. Największe modyfikacje poczyniono w dalszej części układu napędowego.

Jeep Wrangler Pork Chop hood
Jeep Wrangler Pork Chop hood

Firma Dynatrac zaprojektowała specjalnie do tego modelu pochwy mostów napędowych z aluminium cechujące się niską masą. Jest to model ProRock 44 z przodu i z tyłu. Dodatkowo wyposażono je w blokady mechanizmu różnicowego ARB.

Podwozie zostało podniesione o 2 cale. Zawieszenie to amortyzatory Bilstein z dodatkowym zbiorniczkiem oleju i sprężyny TaraFlex. Lift i modyfikacje nadwozia pozwoliły zmieścić 35-calowe opony Mickey Thompson Baja Claw, nałożone na 17-calowe felgi.

Jeep Wrangler Pork Chop wheel
Jeep Wrangler Pork Chop wheel

Ostatnią modyfikacją mającą na celu obniżenie masy jest nowy zbiornik paliwa mieszczący - uwaga - 20 litrów paliwa, co oznacza, że nie należy się zbytnio oddalać od stacji benzynowej.

Jeep Wrangler Pork Chop fuel-filler cap
Jeep Wrangler Pork Chop fuel-filler cap

Inna sprawa, że wszelkie modyfikacje pozwoliły obniżyć masę seryjnego Jeepa Wranglera o 400 kg, przy znacznym polepszeniu jego właściwości terenowych. Zastanawiające jest jednak nazwanie auta wieprzowym kotletem...

  • Jeep-Concepts-Moab
  • Jeep Wrangler Pork Chop
  • Jeep Wrangler Pork Chop
  • Jeep Wrangler Pork Chop
  • Jeep Wrangler Pork Chop
  • Jeep Wrangler Pork Chop
  • Jeep Wrangler Pork Chop
  • Jeep Wrangler Pork Chop
  • Jeep Wrangler Pork Chop
  • Jeep-Concepts-Moab
  • Jeep-Concepts-Moab
  • Jeep Wrangler Pork Chop interior
  • Jeep Wrangler Pork Chop interior
  • Jeep Wrangler Pork Chop wheel
  • Jeep Wrangler Pork Chop hood
  • Jeep Wrangler Pork Chop fuel-filler cap
  • Jeep Wrangler Pork Chop rear bumper
[1/17] Jeep-Concepts-Moab
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)