Jeep Wrangler Pork Chop - tuning według MOPAR [odsłona 2]
Dziś przedstawiam drugie terenowe auto koncepcyjne amerykańskiego tunera Mopar. Wcześniej zaprezentowany Blue Crush miał nazwę i wygląd prawdziwego terenowego łobuza, a nazwa Pork Chop może wywołać jedynie śmiech. Jednak nie dajcie się zwieść. To prawdziwa terenówka.
02.06.2011 | aktual.: 12.10.2022 16:43
Kotlet wieprzowy (z tł.Pork Chop) jest typową wizją samochodu dla ludzi, którzy szukają przede wszystkim zabawy. Dla Blue Crusha dobrymi miejscami były pustynia i góry, Pork Chop ma się sprawdzić głównie na plaży. Już sam wygląd daje do zrozumienia, że nie jest to auto na co dzień. Brak dachu i drzwi to cechy charakterystyczne jeepów rodem z filmu "Żar tropików".
Bazę auta stanowi Wrangler Sport, a głównym celem tunera było jego maksymalne odchudzenie przy utrzymaniu możliwie dobrych właściwości terenowych. Na pierwszy ogień poszła spora część wyposażenia seryjnego Wranglera. Zdemontowano również całe nadwozie i dach. Wnętrze jest zrobione na czerwono. Wstawiono lekkie fotele kubełkowe Sparco i usunięto wygłuszenia. Mimo pozbycia się kilku elementów wnętrze nie straciło cech luksusowych.
Błotniki zastąpiono większymi, a zarazem lżejszymi typu fender-race, by pomieścić sporych rozmiarów koła. Usunięto drzwi wraz z zawiasami i skonstruowano nową, lekką i wytrzymałą klatkę. Przy okazji obniżono przednią ramkę z szybą o 5 cm, dzięki czemu uzyskano bardziej sportowy wygląd. Seryjne zderzaki zastąpiono nowymi, aluminiowymi, z dodatkowymi otworami, które miały zmniejszyć masę. Maskę zrobiono z włókna węglowego.
Silnik, skrzynia biegów i reduktor pozostały bez zmian. Jednostka V6 o pojemności 3,8 litra seryjnie osiąga moc 202 KM. Zmodyfikowano jedynie układ dolotowy i wydechowy. Skrzynia biegów to 6-stopniowy manual. Największe modyfikacje poczyniono w dalszej części układu napędowego.
Firma Dynatrac zaprojektowała specjalnie do tego modelu pochwy mostów napędowych z aluminium cechujące się niską masą. Jest to model ProRock 44 z przodu i z tyłu. Dodatkowo wyposażono je w blokady mechanizmu różnicowego ARB.
Podwozie zostało podniesione o 2 cale. Zawieszenie to amortyzatory Bilstein z dodatkowym zbiorniczkiem oleju i sprężyny TaraFlex. Lift i modyfikacje nadwozia pozwoliły zmieścić 35-calowe opony Mickey Thompson Baja Claw, nałożone na 17-calowe felgi.
Ostatnią modyfikacją mającą na celu obniżenie masy jest nowy zbiornik paliwa mieszczący - uwaga - 20 litrów paliwa, co oznacza, że nie należy się zbytnio oddalać od stacji benzynowej.
Inna sprawa, że wszelkie modyfikacje pozwoliły obniżyć masę seryjnego Jeepa Wranglera o 400 kg, przy znacznym polepszeniu jego właściwości terenowych. Zastanawiające jest jednak nazwanie auta wieprzowym kotletem...
Źródło: 4wheelfun.de • Carlovers Magazine • CARandDRIVER