Jeden błąd przekreśla fotoradary raz na zawsze

Jeśli popełnisz jeden mały błąd w równaniu, to wynik nie może być prawidłowy – tak mogłaby brzmieć jedna z podstawowych zasad matematyki. Ewangeliczni chrześcijanie tak uzasadniają wiarę w całą Biblię: gdyby w Biblii był choć jeden błąd, cała byłaby bezwartościowa. Każdy prawnik wie, że jedno kłamstwo w zeznaniach zmienia całe zeznanie. Ale co to wszystko ma wspólnego z motoryzacją?

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Tomasz Sienicki / wikipedia (na lic. CC)
Marcin Łobodziński

Już po raz kolejny wrócił temat zdjęcia z fotoradaru stacjonarnego uzasadniającego wystawienie mandatu na kwotę 500 zł i przyznanie kierowcy 10 punktów karnych. Nie byłoby w tym nic wyjątkowego, gdyby nie pędzący 188 km/h Fiat Seicento ciągnący przyczepkę. Nawet bez przyczepki i po delikatnym tuningu Seicento 188 km/h (czyli około 200 km/h według licznika) raczej nie pojedziesz. Sprawa Pana Sebastiana Wiśniewskiego jest dobrze znana mediom, które w gruncie rzeczy wymusiły na GITD przyznanie się do anulowania mandatu i popełnienia błędu. Były przeprosiny i jest w porządku? A właśnie, że nie...

Jeśli fotoradar czy urzędnik popełnił nawet ten jeden raz tak duży błąd, to równie dobrze może popełnić mniejszy. Ta sprawa jest precedensem i moim zdaniem wystarczającym by uznać [u]wszystkie[/u] mandaty i zdjęcia z fotoradarów za nieważne, jeśli kierowca nie przyzna się do popełnienia wykroczenia. Dlaczego producenci żywności mają obowiązek wycofania całej partii gdy w pojedynczym produkcie znajdzie się szczur? I analogicznie skąd mam pewność, że przekraczając prędkość o 15 km/h trzy miesiące temu gdzieś w miejscu, którego nawet nie znam, fotoradar odczytał prędkość prawidłowo? Nie mam. Właśnie dlatego, że GITD przyznało, że fotoradar/urzędnik może popełnić błąd.

To dlatego GITD tak mocno i bezsensownie broniło się przed przyznaniem do błędu, choć był ewidentny. Nie chodziło o 500 zł, ale o precedens, który wydaje mi się, że przeszedł jakoś bez echa. Takich sytuacji jest więcej - chociażby głośna sprawa z jadącą 367 km/h Škodą Octavią. Na chwilę obecną GITD chcąc nie chcąc dało jasny przekaz: fotoradar/urzędnik może popełnić błąd i żadnego odczytu prędkości nie można uznać za pewny. Pamiętajcie, że "... odrobina kwasu cały zaczyn zakwasza" i tego kwasu bało się GITD.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu