Rdzewieją na potęgę. Szwedzi opublikowali ranking marek
Zabezpieczenie antykorozyjne to jeden z najważniejszych aspektów długowieczności pojazdów. Wie o tym każdy, kto przez dłuższy czas używał w Polsce samochodu, nie posiadając garażu. Niektórzy mają jednak gorzej. Szwedzki magazyn "Vi Bilägare" przeanalizował, które marki najlepiej radzą sobie z pokonaniem rdzy.
Dla wielu kierowców ochrona przed korozją staje się kluczowym aspektem użytkowania pojazdu, zwłaszcza w krajach o surowych warunkach klimatycznych, jak Szwecja. To właśnie tamtejszy magazyn "Vi Bilägare" przeprowadził szczegółowe badania nad poziomem zabezpieczenia antykorozyjnego różnych marek samochodów. Wyniki tych badań mogą być cenne dla tych, którzy przymierzają się do zakupu auta, ale już dziś wiedzą, że będzie ono stało zwykle "pod chmurką".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Elektryczna Mazda 6e. Ale z tym ładowaniem to dajcie spokój, kto to widział
Szczegółowe testy przeprowadzone przez "Vi Bilägare" uwzględniły aspekty takie jak grubość lakieru, jakość zabezpieczenia profili wewnętrznych oraz wytrzymałość elementów zawieszenia i konstrukcji nadwozia. Na podstawie tych badań powstał ranking, który ukazuje skuteczność zabezpieczeń różnych marek. Każdej z nich przydzielono wynik punktowy - im więcej, tym lepiej. Oto wyniki:
- Porsche – 5 punktów
- Jaguar – 4,7
- Nio – 4,5
- BMW – 4,1
- Audi / Mini – 4,0
- Mercedes – 3,9
- Renault – 3,7
- Volkswagen/ Seat – 3,6
- Dacia – 3,5
- Tesla / Škoda – 3,4
- Lexus – 3,3
- Średnia – 3,1
- Alfa Romeo – 3,0
- BYD – 3,0
- Cupra – 3,0
- Polestar / Volvo – 3,0
- Kia / Hyundai – 2,9
- Nissan - 2,7
- Peugeot / Opel – 2,6
- Jeep / MG – 2,5
- Citroën – 2,4
- Mazda – 2,3
- Ford / Toyota – 2,2
- DS / Fiat / Hongqi / Lynk&Co / Mitsubishi / Range Rover / Subaru / Suzuki – 2,0
- Honda – 1,8
Marką, która zaskoczyła swoją pozycją, jest chiński producent Nio, znajdujący się w pierwszej czwórce. Dowodzi to, że koncerny Państwa Środka również inwestują w efektywne technologie ochronne dla swoich pojazdów. Z kolei Volvo, pomimo swojej renomy, nie osiągnęło oczekiwanej pozycji, co musi stanowić niespodziankę dla wielu miłośników tej szwedzkiej marki.
Na końcu stawki uplasowali się producenci japońscy. Subaru, Suzuki i Honda zamykają listę.