Jak przechowywać opony w domu?

Właściwe magazynowe opon jest istotne ze względu na ich właściwości. Wystarczy zastosować kilka praktycznych wskazówek, by ogumienie służyło przez wiele lat. Dlatego jego właściwe przechowywanie jest takie ważne.

Tak można przechowywać opony, ale jeśli są założone na felgi i napompowaneTak można przechowywać opony, ale jeśli są założone na felgi i napompowane
Maciej Gis

Część właścicieli pojazdów przechowuje opony w magazynach należących do wulkanizatorów. Jednak wielu z nich trzyma je w garażach, w warsztatach, piwnicach i na balkonach. Niektórzy korzystają przy tym z wieszaków i stojaków, które są poręczne i gwarantują optymalne warunki leżakowania.

Zasady przechowywania opon

Równie istotne co uchwyty i regały jest to, by podczas przechowywania ogumienia pamiętać o podstawowych zasadach układania. Opony bez felg mogą być ustawione pionowo, jedna obok drugiej i obracane o 90 stopni raz w miesiącu. Można je też położyć, ale nigdy nie kłaść jedna na drugiej. Wymaga to jednak dużej przestrzeni. A przy tym obracania co jakiś czas.

Koła, czyli opony z felgami, można układać jedno na drugim, choć zaleca się zmieniać kolejność ich ułożenia raz na kilka tygodni. Można je także ustawić pionowo, jedno obok drugiego.

Pamiętać należy również, że kluczową kwestią – z punktu widzenia właściwości – są warunki panujące w otoczeniu ogumienia. W pobliżu opon nie powinny znajdować się źródła ciepła (kaloryfery, piece) oraz pracujące urządzenia elektryczne, ponieważ wysoka temperatura wpływa na zmiany w strukturze gumy. Miejsca, które nie są wentylowane i znajdują się w nich maszyny elektryczne (np. transformatory i spawarki) generujące ozon (przyspiesza starzenie gumy), dyskwalifikują je jako magazyn.

Najlepsze jest suche i przewiewne pomieszczenie, w którym panuje stała, najlepiej dodatnia temperatura. Właściciele pojazdów muszą również pamiętać, że ciśnienie w przechowywanych kołach powinno być identyczne, jak podczas eksploatacji, by guma była cały czas właściwie naprężona.

Ile kosztują stojaki na koła?

Stojaków na koła jest na rynku bardzo dużo. Ich ceny rozpoczynają się od kilkudziesięciu złotych. Dla przykładu prosty stojak, gdzie opony ustawia się w pionie to wydatek 39,99 zł. Z kolei jego odmiana, gdzie koła są w pozycji poziomej to wydatek około 60 zł. Są też warianty bardziej rozbudowane, gdzie zmieszczą się dwa komplety (ok. 90 zł). Tym samym zakup takiego stojaka nie jest wyjątkowo drogi. Wszystko zależy tak naprawdę od potrzeb i... miejsca jego ustawienia.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony