WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Jaguar i Land Rover z silnikami BMW - koncerny połączą siły

Kika tygodni temu przedstawiciele BMW oraz koncernu JLR ogłosili, że zamierzają wspólnie tworzyć napędy elektryczne. Jak się jednak okazuje, współpraca nie ograniczy się wyłącznie do ekologicznych jednostek. Postanowiono bowiem rozszerzyć ją także o silniki spalinowe.

Elektryczny I-Pace okazał się zaskakująco dobrym autem.Elektryczny I-Pace okazał się zaskakująco dobrym autem.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

BMW ma ogromne doświadczenie w produkcji jednostek spalinowych - zarówno benzyniaków, jak i diesli oraz hybryd. Co więcej, gama jednostek oferowanych przez bawarski koncern wręcz przytłacza różnorodnością. Zdecydowanie jest w czym wybierać. Jaguar natomiast od lat boryka się z dość nierównym poziomem oferowanych silników. Niektóre z nich negatywnie zaskakują paliwożernością i przeciętnymi osiągami.

Współpraca z BMW z pewnością przyczyni się do ustabilizowania sytuacji i zwiększenia różnorodności oferty Brytyjczyków. Zyskają oni dostęp do sprawdzonej technologii i ograniczą koszty rozwoju własnych konstrukcji. Oszczędności będą mogli z kolei spożytkować na ekologiczne projekty, na których będą skupiać się w najbliższych latach.

Choć żadna ze stron oficjalnie tego nie przyznała, mówi się, że jedną z przyczyn decyzji o współpracy mogą być niezadowalające wyniki finansowe koncernu JLR. W ostatnich 12 miesiącach Jaguar zanotował stratę w wysokości 3,4 mln funtów (około 16 mln zł). Mimo to przyszłość rysuje się raczej optymistycznie. Brytyjczycy coraz częściej udowadniają, że potrafią tworzyć świetne auta, czego przykładem jest chociażby elektryczny I-Pace.

Na razie nie wiemy, kiedy dokładnie dojdzie do zapowiadanego mariażu. Najprawdopodobniej jednak stanie się to jeszcze w 2019 roku. Współpraca JLR i BMW powinna przynieść wymierne korzyści obu stronom oraz oczywiście klientom. Niewykluczone, że w związku z decyzją Brytyjczycy powoli zaczną odchodzić od własnych silników, skupiając się na rozwoju napędów elektrycznych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia