Jaguar F‑Type Rally Concept. Sportowym roadsterem po szutrach
Jaguar składa hołd rajdówce z lat 50. produkując samochód koncepcyjny oparty na modelu F-Type. Przy okazji testu, przygotowano świetną sesję zdjęciową. Sportowy roadster czuje się na walijskich szutrach jak ryba w wodzie.
12.11.2018 | aktual.: 14.10.2022 15:02
To hołd dla modelu XK 120 produkowanego w latach 1948-1954, a biorącego czynny udział w rajdach i wyścigach samochodowych od roku 1949. Wystartował wówczas na Silverstone, gdzie odniósł pierwsze zwycięstwo. W 1950 roku zwyciężył w amerykańskich zawodach Palm Beach Shores, na Florydzie. W tym samym sezonie wystartował w kultowych Targa Florio, Migle Miglia i Le Mans. Co prawda zwycięstw tu nie było, ale samochód pokazał ogromny potencjał. Wykorzystywano go do 1954 roku.
Prezentowany prototyp jest wspomnieniem zwycięstwa w Rajdzie Alpejskim NUB 120 (1950), w którym Jaguara prowadził Ian Appleyard pilotowany przez żonę o imieniu Pat. Rok później powtórzono ten wynik.
Tym autem brano też udział w zawodach, w których celem było osiągnięcie najwyżej prędkości. Zwieńczeniem udziału w takich imprezach była prędkość 277.470 km/h osiągnięta na zasadach Flying Mile, gdzie liczy się średnią prędkość z przejazdu odcinka jednej mili w obu kierunkach. Autorem tego wyniku był Norman Dewis.
Wracając do prezentowanego tu konceptu, jest to wersja z silnikiem 2.0 turbo o mocy 300 KM. Auto przygotowane przez Jaguar Design and Engineering jest zgodne ze specyfikacją FIA. Samochód przetestowano na Walters Arena w Południowej Walii. Po zdjęciach widać, że kierowca musiał się świetnie bawić.