Hybrydowy Ford Transit Custom przejedzie do 50 km na prądzie. Pierwszy taki model w klasie

Zgodnie z zapowiedziami Ford zaprezentował odświeżonego Transita Custom. Jest to pierwsze auto dostawcze tej klasy dostępne jako hybryda typu plug-in. Na jednym ładowaniu przejedzie 50 km, zaś ze wsparciem silnika spalinowego zasięg wzrasta do 500 km.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Ford
Michał Zieliński

Podczas trwających właśnie w Hannoverze targów samochodów dostawczych swoją premierę miała odświeżona rodzina Fordów Transitów: standardowy model, Custom oraz Connect. Ten środkowy będzie oferowany jako szeregowa hybryda typu plug-in. Oznacza to, że przednie koła są napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym, a 1-litrowa, benzynowa jednostka EcoBoost służy jako range extender, czyli generator prądu.

Pod przestrzenią ładunkową producent wygospodarował miejsce na chłodzoną cieczą baterię litowo-jonową o pojemności 14 kWh. W żaden sposób nie zmniejsza to właściwości przewozowych Transita Custom. Sama przestrzeń ładunkowa pozostała taka sama, a ładowność przekracza 1000 kg.

Obraz
© Fot. Materiały prasowe/Ford

Kierowca będzie mógł wybierać jeden z trzech trybów jazdy. EV Auto to domyślne ustawienie, w którym samochód sam dobiera konfigurację, z jakiej korzysta. EV Now używa tylko silnika elektrycznego, aż wyczerpie się akumulator, zaś EV Later dba, by poziom naładowania baterii nie zmniejszył się.

Maksymalny zasięg na samym prądzie wynosi do 50 km, zaś przy korzystaniu z silnika spalinowego wzrasta do 500 km. Akumulator można naładować z domowego gniazdka o poborze prądu ograniczonym do 10 A w 5 godzin, zaś korzystając z wydajniejszego kontaktu (16 lub 32 A) czas ten spada do 3 godzin.

Obraz
© Fot. Materiały prasowe/Ford

Ford wyposażył hybrydowego Transita Custom w usługę FordPass Connect pozwalającą na analizowanie wykorzystania auta oraz system rozrywki SYNC 3. Prototypowe egzemplarze są obecnie testowane i przejechały już ponad 50 tys. km. Auto wejdzie do produkcji seryjnej w drugiej połowie 2019 roku.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀