Hot hatche jeszcze nigdy nie były tak ostre. Ford bierze na celownik AMG i Audi

Jeszcze szybszy, hybrydowy i walczący z modelami z rodziny AMG i Audi RS. Ford nie próżnuje przy tworzeniu nowego Focusa RS. O tym jak będzie wyglądała kolejna generacja kompaktu, dowiemy się już w przyszłym tygodniu.

Hot hatche jeszcze nigdy nie były tak ostre. Ford bierze na celownik AMG i AudiFord najwyraźniej nie może zapomnieć o Volvo i mocno inspiruje się wyglądem szwedzkich młotów Thora
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański
7

Ford opóźnił nieco premierę Focusa, przez co na stoisku w Genewie mogliśmy przyjrzeć się np. modelowi Edge po liftingu. Na szczęście auto jest już praktycznie gotowe, a gdy o kompaktowym Fordzie wiemy już niemal wszystko, pojawiają się pierwsze informacje na temat mocnej, sportowej odmiany RS.

Producent doskonale zdaje sobie sprawę, że Focus będzie sprzedawał się w mniejszej liczbie niż poprzednik z racji zmian w preferencjach klientów. Nie oznacza to jednak, że model ten daje za wygraną. W gamie pojawi się wersja Active (dla, jak sama nazwa wskazuje, osób aktywnych) oraz wyżej pozycjonowana Vignale.

Obraz

Również RS jest już najwyraźniej znudzony rywalizacją ze "zwykłymi" hot hatchami i chce rzucić wyzwanie najmocniejszym: Mercedesowi-AMG A45 czy Audi RS3. To oznacza moc – minimum – 400 KM. Według pierwszych informacji producent zamierza to osiągnąć instalując pod maską znany już silnik o pojemności 2,3 litra, lecz dzięki modyfikacjom wprowadzonym przez specjalistów z firmy Montune ma on mieć nieco ponad 370 KM.

Ale to nie wszystko – olbrzymią rolę ma grać moduł ISG, czyli zintegrowany alternator z rozrusznikiem. Ma on zapewnić około 100 Nm dostępnych niemalże natychmiast, wspomagając silnik zanim zdąży on rozkręcić turbosprężarkę.

Ford Focus 2018
Ford Focus 2018 © fot. mat. prasowe

Dzięki temu przyspieszenie do setki może wynieść mniej niż 4,5 s. Poza tym, montaż takiego modułu pozwoli Fordowi zmniejszyć średnią emisję CO2. Za 3 lata cała oferta producenta ma emitować średnio 95 g/km. Obecny RS generuje 175 g/km.

Teraz czas na gorsze wiadomości: choć nowy Focus ma być lżejszy od obecnie oferowanego auta o około 50 kg, cała instalacja elektryczna szybkiego Forda może znacząco zmniejszyć tę różnicę. Producent najprawdopodobniej podniesie też ceny nowej generacji – skoro auto będzie w stanie rzucić rękawicę Audi i Mercedesowi-AMG, taki krok nie powinien dziwić.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nie musisz nawet wsiadać za kierownicę. Latem łatwo się zapomnieć i stracić prawko
Nie musisz nawet wsiadać za kierownicę. Latem łatwo się zapomnieć i stracić prawko
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta