Honda traci na produkcji Fit, CR-Z oraz Insight!

Rynek Stanów Zjednoczonych jest dla Hondy bardzo ważnym polem bitwy z Toyotą oraz autami rodzimej produkcji. Ze względu na bardzo wysoki kurs jena japoński producent ma problemy finansowe, ponieważ do każdej Hondy Fit, CR-Z i Insight sprzedanej w USA firma musi dokładać.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Rynek Stanów Zjednoczonych jest dla Hondy bardzo ważnym polem bitwy z Toyotą oraz autami rodzimej produkcji. Ze względu na bardzo wysoki kurs jena japoński producent ma problemy finansowe, ponieważ do każdej Hondy Fit, CR-Z i Insight sprzedanej w USA firma musi dokładać.

Głównym celem każdego producenta, dużego czy małego, jest zarabianie pieniędzy. Podobnie jest z koncernami motoryzacyjnymi, które zarabiają na produkcji i sprzedaży aut, serwisowaniu ich oraz produkowaniu części zamiennych.

Z punktu widzenia marketingowców relacje klienta z producentem to nieustanny proces, w którym zgodnie z idealnym scenariuszem klient kupuje nowe auto, jeździ nim przez 4-5 lat, po czym decyduje się na kupno nowego modelu - i tak w kółko. Dlatego właśnie ciągła obecność w każdym z segmentów, w którym marka występuje, ma tak duże znaczenie.

Obraz

Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Honda, która nie przestała oferować w Stanach Zjednoczonych modeli Fit, czyli europejskiego Jazz, CR-Z oraz głównego konkurenta Toyoty Prius, Hondy Insight. Ze względu na bardzo wysoki kurs jena (ok. 80 jenów to 1 dolar) produkcja aut w Japonii i import do Ameryki przestały się opłacać. To właśnie przez to już teraz Honda dokłada do produkcji każdego z tych modeli.

Ten problem da się rozwiązać w bardzo prosty sposób - przenieść produkcję do Stanów Zjednoczonych lub do któregoś z krajów Ameryki Południowej. Nie zawsze jest to jednak możliwe, a już teraz około 85% aut sprzedawanych przez Hondę w Ameryce Północnej powstaje właśnie na tym kontynencie. Twardy orzech do zgryzienia, i do tego drogi.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów