Honda CR-Z - zobacz ofertę i cennik na Polskę!

Już w połowie czerwca w polskich salonach zawita Honda CR-Z, japońskie coupe 2+2 wyposażone w hybrydowy układ napędowy. Całość opiera się o platformę większego brata – modelu Insight i gabarytowo mierzy 4080mm długości, 1740mm szerokości i 1395mm wysokości (przy rozstawie osi 2430mm). Przyjrzyjmy się bliżej ofercie Hondy.

Obraz
Rafał Warecki

Już w połowie czerwca w polskich salonach zawita Honda CR-Z, japońskie coupe 2+2 wyposażone w hybrydowy układ napędowy. Całość opiera się o platformę większego brata – modelu Insight i gabarytowo mierzy 4080mm długości, 1740mm szerokości i 1395mm wysokości (przy rozstawie osi 2430mm). Przyjrzyjmy się bliżej ofercie Hondy.

Obraz

Co pod maską?

Konwencjonalna, benzynowa jednostka i-VTEC o pojemności 1497cm³ generuje moc 110KM i wspomagana jest przez najnowszą generację zintegrowanego napędu hybrydowego Integrated Motor Assist (IMA). Pomiędzy spalinowy motor o zapłonie iskrowym a skrzynię biegów zamontowano silnik elektryczny o mocy 14KM, co sumarycznie pozwala cieszyć się 124KM (przy 6100rpm) i 174Nm (w zakresie 1000-1500rpm).

Całość współpracuje z sześciostopniową przekładnią ręczną, co sprawia, że przy odpowiednim manewrowaniu lewarkiem możemy rozpędzić się od 0 do 100km/h w 9.9 sekundy, prędkość maksymalna wynosi natomiast okrągłe 200km/h. Osiągi nie powalają, ale CR-Z to źródło kompromisów zalepiające niszę rynkową segmentu pojazdów hybrydowych. Układ napędowy zwinnego coupe pozwala na osiągnięcie małego zużycia paliwa (katalogowo 6.1 litra w cyklu miejskim UDC,  4.4 litra w cyklu pozamiejskim EUDC) i niskiego poziomu emisji spalin przy zadowalającej dynamice.

Komputer zarządzający przepływem energii, Intelligent Power Unit (IPU) umożliwia odzysk energii kinetycznej podczas hamowania i wspomaga silnik spalinowy przy gwałtownym przyspieszaniu (na przykład podczas wyprzedzania). Dodatkowo, pozwala na całkowicie bez emisyjne poruszanie się (ZEV), z wykorzystaniem wyłącznie jednostki elektrycznej. Kolejnym niewątpliwym atutem Hondy CR-Z jest 3-Mode Drive System nadzorujący działanie układu kierowniczego, pracę przepustnicy czy systemu zatrzymywania silnika spalinowego podczas postoju, w zależności od wybranego trybu (Eco, Normal, Sport).

Obraz

Trochę o stylistyce...

Stylistyka samochodu już od chwili premiery wzbudziła ogromne zainteresowanie, nie sposób nie przypomnieć sobie modelu CRX z lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Wnętrze, jest tak samo nowoczesne jak linie zewnętrzne przy czym zachowana została odpowiednia ergonomia użytkowania, minusem są słabej jakości materiały użyte do konstrukcji twardych elementów tapicerki.

Pozycja na rynku:

Miejska hybryda o nadwoziu ze sportowym pazurem, jest tym, czego na rynku brakuje, jednak klienci mają do wyboru tylko jeden układ napędowy. O wiele lepszym rozwiązaniem było by poszerzenie światowej gamy o mocniejsze jednostki. W Polsce, zainteresowanie hybrydami jest znikome, co doskonale widać na drogach. Czy Honda CR-Z zmieni nastawienie Polaków do łączonych układów napędowych (elektryczno-spalinowych)? Dowiemy się niebawem.

Obraz

Oferta:

Obecna oferta, zgodnie z polskim cennikiem przedstawia się następująco:

Wersja S, cena: 85.900 PLN

Standard: 8 poduszek powietrznych, system kontroli stabilności jazdy VSA, elektryczne lusterka, podgrzewane lusterka, klimatyzacja automatyczna, elektryczne szyby, radio CD z 4 głośnikami i wyjściem AUX, światła do jazdy dziennej w technologii LED, felgi stalowe w rozmiarze 16-cali

Wesja Sport, cena: 87.000 PLN

Dodatkowo: przednie światła przeciwmgielne, przyciemniane szyby tylne, skórzane wykończenie wnętrza, aluminiowe nakładki na pedały, podgrzewane przednie fotele, dwa dodatkowe głośniki wysokotonowe, wyjście USB w radiu, kierownica multi-funkcyjna, felgi aluminiowe w rozmiarze 16-cali

Wersja GT, cena: 94.000 PLN

Dodatkowo: lusterka składane elektrycznie, reflektory ksenonowe, tempomat, tylne czujniki parkowania, subwoofer

Lista płatnych opcji dla wersji GT :

Szklany, panoramiczny dach w komplecie ze skórzaną tapicerką : 8000 PLN

Nawigacja : 5000 PLN

Źródło: Honda

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów