Honda CR‑Z - zobacz ofertę i cennik na Polskę!
Już w połowie czerwca w polskich salonach zawita Honda CR-Z, japońskie coupe 2+2 wyposażone w hybrydowy układ napędowy. Całość opiera się o platformę większego brata – modelu Insight i gabarytowo mierzy 4080mm długości, 1740mm szerokości i 1395mm wysokości (przy rozstawie osi 2430mm). Przyjrzyjmy się bliżej ofercie Hondy.
21.05.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:44
Już w połowie czerwca w polskich salonach zawita Honda CR-Z, japońskie coupe 2+2 wyposażone w hybrydowy układ napędowy. Całość opiera się o platformę większego brata – modelu Insight i gabarytowo mierzy 4080mm długości, 1740mm szerokości i 1395mm wysokości (przy rozstawie osi 2430mm). Przyjrzyjmy się bliżej ofercie Hondy.
Co pod maską?
Konwencjonalna, benzynowa jednostka i-VTEC o pojemności 1497cm³ generuje moc 110KM i wspomagana jest przez najnowszą generację zintegrowanego napędu hybrydowego Integrated Motor Assist (IMA). Pomiędzy spalinowy motor o zapłonie iskrowym a skrzynię biegów zamontowano silnik elektryczny o mocy 14KM, co sumarycznie pozwala cieszyć się 124KM (przy 6100rpm) i 174Nm (w zakresie 1000-1500rpm).
Całość współpracuje z sześciostopniową przekładnią ręczną, co sprawia, że przy odpowiednim manewrowaniu lewarkiem możemy rozpędzić się od 0 do 100km/h w 9.9 sekundy, prędkość maksymalna wynosi natomiast okrągłe 200km/h. Osiągi nie powalają, ale CR-Z to źródło kompromisów zalepiające niszę rynkową segmentu pojazdów hybrydowych. Układ napędowy zwinnego coupe pozwala na osiągnięcie małego zużycia paliwa (katalogowo 6.1 litra w cyklu miejskim UDC, 4.4 litra w cyklu pozamiejskim EUDC) i niskiego poziomu emisji spalin przy zadowalającej dynamice.
Komputer zarządzający przepływem energii, Intelligent Power Unit (IPU) umożliwia odzysk energii kinetycznej podczas hamowania i wspomaga silnik spalinowy przy gwałtownym przyspieszaniu (na przykład podczas wyprzedzania). Dodatkowo, pozwala na całkowicie bez emisyjne poruszanie się (ZEV), z wykorzystaniem wyłącznie jednostki elektrycznej. Kolejnym niewątpliwym atutem Hondy CR-Z jest 3-Mode Drive System nadzorujący działanie układu kierowniczego, pracę przepustnicy czy systemu zatrzymywania silnika spalinowego podczas postoju, w zależności od wybranego trybu (Eco, Normal, Sport).
Trochę o stylistyce...
Stylistyka samochodu już od chwili premiery wzbudziła ogromne zainteresowanie, nie sposób nie przypomnieć sobie modelu CRX z lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Wnętrze, jest tak samo nowoczesne jak linie zewnętrzne przy czym zachowana została odpowiednia ergonomia użytkowania, minusem są słabej jakości materiały użyte do konstrukcji twardych elementów tapicerki.
Pozycja na rynku:
Miejska hybryda o nadwoziu ze sportowym pazurem, jest tym, czego na rynku brakuje, jednak klienci mają do wyboru tylko jeden układ napędowy. O wiele lepszym rozwiązaniem było by poszerzenie światowej gamy o mocniejsze jednostki. W Polsce, zainteresowanie hybrydami jest znikome, co doskonale widać na drogach. Czy Honda CR-Z zmieni nastawienie Polaków do łączonych układów napędowych (elektryczno-spalinowych)? Dowiemy się niebawem.
Oferta:
Obecna oferta, zgodnie z polskim cennikiem przedstawia się następująco:
Wersja S, cena: 85.900 PLN
Standard: 8 poduszek powietrznych, system kontroli stabilności jazdy VSA, elektryczne lusterka, podgrzewane lusterka, klimatyzacja automatyczna, elektryczne szyby, radio CD z 4 głośnikami i wyjściem AUX, światła do jazdy dziennej w technologii LED, felgi stalowe w rozmiarze 16-cali
Wesja Sport, cena: 87.000 PLN
Dodatkowo: przednie światła przeciwmgielne, przyciemniane szyby tylne, skórzane wykończenie wnętrza, aluminiowe nakładki na pedały, podgrzewane przednie fotele, dwa dodatkowe głośniki wysokotonowe, wyjście USB w radiu, kierownica multi-funkcyjna, felgi aluminiowe w rozmiarze 16-cali
Wersja GT, cena: 94.000 PLN
Dodatkowo: lusterka składane elektrycznie, reflektory ksenonowe, tempomat, tylne czujniki parkowania, subwoofer
Lista płatnych opcji dla wersji GT :
Szklany, panoramiczny dach w komplecie ze skórzaną tapicerką : 8000 PLN
Nawigacja : 5000 PLN
Źródło: Honda