Honda CR-V III (2007-2012) – opinie i typowe usterki

Duży, rodzinny SUV z prostą i trwałą mechaniką oraz niezawodną elektroniką – oto idealny opis Hondy CR-V trzeciej generacji. Dodajmy do tego przystępną cenę i mamy receptę na samochód idealny.

Honda CR-VHonda CR-V
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Honda
Marcin Łobodziński
  • Roczniki: 2007-2012 (lifting 2010 r.)
  • Ceny rynkowe: 25-60 tys. zł
  • Awaryjność: niska
  • Koszty utrzymania: niskie
  • Wersje nadwoziowe: SUV

Silniki w Hondzie CR-V III

W Hondzie CR-V trzeciej generacji występowały następujące silniki:

  • benzynowy 2.0 i-VTEC (150 KM),
  • benzynowy 2.4 i-VTEC (166 KM),
  • diesel 2.2 i-CTDi (140 KM),
  • diesel 2.2 i-DTEC (150 KM)

Honda CR-V III – podstawowe informacje

Honda CR-V może być koronnym przykładem, czego naprawdę oczekują klienci od SUV-a. Nic więc dziwnego, że projekt modelu odniósł duży sukces, a jego następca z grubsza niczym się nie różni. Auto mierzy nieco ponad 4,5 m długości – mniej więcej tyle, co kompaktowe kombi – a mieści w swoim wnętrzu pięć osób, które podróżują w wygodnych warunkach. Swobody dla pasażerów jest aż nadmiar. Jakość materiałów i poziom wyposażenia oraz wykończenia – idealnie dobrane do segmentu.

Honda CR-V
Honda CR-V © Materiały prasowe | Honda, Mark Bramley

Bagażnik jest przepastny, choć 525 litrów pojemności może wydawać się wartością najwyżej dobrą w tak dużym samochodzie. Wnętrze jest funkcjonalne, pełne schowków i wygodnych rozwiązań. Do tego napęd na cztery koła, który nie musi się sprawdzać na pustyni czy w błocie, lecz pomagać w trudniejszych momentach. Silniki są proste, niewymagające i trwałe. Samochód daje wysoki komfort podróżowania kosztem mniej istotnego czynnika zwanego "emocjami podczas jazdy".

Honda CR-V III - eksploatacja, opinie i usterki

Honda CR-V nie boryka się z poważnymi usterkami za wyjątkiem silników wysokoprężnych. Te niestety bywają drogie w naprawach, więc użytkownicy często na tym oszczędzają. Szczególnie należy uważać na nowsze jednostki i-DTEC po liftingu. Są udane, ale bardziej skomplikowane, a filtr DPF początkowo powodował m.in. rozrzedzenie oleju.

Trwalsze i prostsze są starsze diesle i-CTDi, tylko często już wysłużone, z ogromnymi przebiegami. Zakup diesla jest obarczony sporym ryzykiem, a jego naprawy mało opłacalne. Natomiast CR-V z dieslem jeździ o niebo lepiej niż z benzyniakiem, bo jest wyraźnie dynamiczniejsza, a także ekonomiczniejsza.

Honda CR-V
Honda CR-V © Materiały prasowe | Honda, Mark Bramley

Benzyniaki są dopracowane i nie wymagają za wiele. Poza regularną wymianą oleju i filtrów oraz co jakiś czas kontrolą luzów zaworowych niczego nie trzeba robić. Bardziej wyeksploatowane silniki mogą mieć problem z wałkami rozrządu (wycierają się), ale to zjawisko mocniej dotknęło użytkowników Hondy Accord. Te silniki świetnie znoszą zasilanie gazowe pod warunkiem pilnowania luzów zaworowych.

Cały samochód jest stabilny elektrycznie, więc nie ma tu mowy o bolączkach znanych z aut francuskich czy nawet niemieckich. Czasem padnie sonda lambda, innym razem cewka, ale to sporadyczne przypadki. Jeśli zdarza się więcej niż raz, może oznaczać oszczędności na częściach. Niestety nie każdy użytkownik rozumie lub wie, że silnikowe części do hondy kupuje się w ASO Hondy. W innym przypadku mogą działać niewłaściwie lub krótko.

Wyjątkowo trwałe są skrzynie biegów, zwłaszcza automatyczne. Nie ma większych zastrzeżeń do trwałości napędu AWD, choć jego wydajność jest tak niska, że nie ma się co dziwić. Coraz częściej problemem CR-V, podobnie jak innych młodszych hond, jest korozja. Dotyka ona zarówno nadwozia, jak i podwozia. Przed zakupem warto się na tym skupić i dokładnie obejrzeć samochód na kanale.

Typowe usterki w Hondzie CR-V III

  • usterki typowe dla diesli, głównie wynikające z zużycia (DPF, wtrysk, turbosprężarka, łańcuch rozrządu)
  • korozja podwozia i nadwozia,
  • sporadycznie – wytarte wałki rozrządu w silnikach bezynowych

Czego szukać: wersji benzynowych z automatyczną skrzynią biegów

Czego unikać: aut z widoczną korozją

Optymalna kwota na zakup: ok. 35 tys. zł

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Uciekał przed policją, choć sam nie wiedział dlaczego. Skończył w rowie
Uciekał przed policją, choć sam nie wiedział dlaczego. Skończył w rowie
Najtańsze paliwo najbardziej podrożeje. Eksperci podali o ile
Najtańsze paliwo najbardziej podrożeje. Eksperci podali o ile
Pierwsza jazda: MG HS Hybrid+ to nowe rozdanie. Teraz dopiero się zacznie
Pierwsza jazda: MG HS Hybrid+ to nowe rozdanie. Teraz dopiero się zacznie
Volkswagen wstrzymuje produkcję elektryków. Popyt rośnie, ale nadal zbyt wolno
Volkswagen wstrzymuje produkcję elektryków. Popyt rośnie, ale nadal zbyt wolno
Forza Horizon 6 przeniesie graczy do Japonii. Jest zwiastun
Forza Horizon 6 przeniesie graczy do Japonii. Jest zwiastun
Tysiące Niemców stracą pracę. Motoryzacyjny gigant podjął decyzję
Tysiące Niemców stracą pracę. Motoryzacyjny gigant podjął decyzję
Test: Volkswagen California T7. Wszystko, za co ją lubię i kilka rzeczy, które bym zmienił
Test: Volkswagen California T7. Wszystko, za co ją lubię i kilka rzeczy, które bym zmienił
12 lat i diesel pod maską. Ulubione auta Polaków
12 lat i diesel pod maską. Ulubione auta Polaków
Były gwiazdor F1 sprzedaje swojego Astona. Sam lakier kosztował krocie
Były gwiazdor F1 sprzedaje swojego Astona. Sam lakier kosztował krocie
Audi Q9 oficjalnie potwierdzone. Wiemy, kiedy zadebiutuje
Audi Q9 oficjalnie potwierdzone. Wiemy, kiedy zadebiutuje
Chiny idą jak po swoje. Pokonali już Audi i Renault
Chiny idą jak po swoje. Pokonali już Audi i Renault