Chiny idą jak po swoje. Pokonali już Audi i Renault
Według danych JATO Dynamics, w sierpniu 2025 r. chińscy producenci aut osiągnęli rekordowy wzrost rejestracji w Europie. Które marki poradziły sobie najlepiej?
Sierpień 2025 r. przyniósł znaczący wzrost rejestracji nowych samochodów osobowych w Europie. W krajach Europy-28 zarejestrowano 790 177 aut, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Największy udział w tym wzroście miały Niemcy, Polska, Hiszpania i Austria.
Szczególnie imponujący wzrost rejestracji odnotowali gracze z Chin – aż o 121 proc. rok do roku. W sierpniu zarejestrowano łącznie 43,5 tys. chińskich samochodów, co przewyższyło indywidualne wyniki takich marek jak Audi (41,3 tys.) czy Renault (37,8 tys.).
Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie
Jeśli chodzi o rodzaje napędu, największy wzrost w sierpniu dotyczył hybryd plug-in (PHEV). Liczba rejestracji tych pojazdów wzrosła o 59 proc., osiągając 83,9 tys. sztuk i 10,6 proc. udziału w rynku. W pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych modeli PHEV znalazły się marki z Chin, takie jak BYD, Jaecoo i MG.
W ogólnych statystykach Chińczycy też nie zawiedli - MG wyprzedziło Teslę i Fiata, a Jaecoo i Omoda uplasowały się przed Alfą Romeo i Mitsubishi.
Najpopularniejszym modelem w Europie w sierpniu był Volkswagen T-Roc, a Tesla Model Y utrzymała pozycję lidera wśród aut elektrycznych w okresie styczeń–sierpień 2025 r., mimo spadku rejestracji o 38 proc. rok do roku.