Samochody używaneHondaUżywana Honda Civic VI - typowe awarie i problemy

Używana Honda Civic VI - typowe awarie i problemy

Wśród osób szukających auta kompaktowego z poprzedniej dekady największe rzesze zwolenników mają takie modele jak VW Golf i oczywiście Honda Civic. Tym razem spróbujemy zrozumieć dlaczego tak wielu kierowców zaufało japońskiej marce. Czy Civic VI wytrzymał próbę czasu i nadal można go uznać za auto bezawaryjne? Czy może po realnej niezawodności tego modelu pozostała już tylko legenda?

Honda Civic VI Liftback
Honda Civic VI Liftback
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Honda
Artur Kuśmierzak

30.12.2011 | aktual.: 30.03.2023 10:20

Silniki

  • R4 1,4 (75- 90 KM)
  • R4 1,5 VTEC (90, 114- 115 KM)
  • R4 1,6 (105- 116 KM)
  • R4 1,6 VTEC (125, 160- 170 KM)
  • R4 1,6 VTEC (185 KM) wersja Type-R
  • R4 1,8 VTi VTEC (169 KM)

Diesle:

  • R4 2,0 TD (105 KM)

Awaryjność

Najwięcej problemów w tym modelu sprawia korozja, która pojawia się na tylnych błotnikach, ale trzeba pamiętać o tym, że rdza to problem większości japońskich aut z lat 90.Zdarza się też, że korozji ulega miska olejowa, a nawet zbiornik paliwa, dlatego przed zakupem zalecamy zajrzeć pod spód auta i dokładnie obejrzeć te elementy.

Kłopotliwy jest też układ hamulcowy, w którym dochodzi do zapiekania się cylinderków w tylnych zaciskach hamulcowych. W wielu egzemplarzach może też dojść do uszkodzenia takich elementów jak pompa wody czy termostatu. Nierówna praca silnika to z kolei skutek awarii sondy lambda.

Honda Civic VI
Honda Civic VI© mat. prasowe / Honda

Słabą stroną Civica VI jest również układ zapłonowy, w którym szwankuje rozdzielacz. Aby zapobiec wystąpieniu takiej usterki należy regularnie kontrolować stan przewodów zapłonowych i częściej je wymieniać. Kierowcy lubiący dynamiczną jazdę będą zmuszeni znacznie częściej wymieniać przeguby półosi napędowych.

Naszym zdaniem

Honda Civic VI w latach swojej świetności cieszyła się ogromną popularnością, którą zawdzięczała wysokiej niezawodności i rewelacyjnym silnikom VTEC. Niestety ten słynny kompaktowy japończyk zdążył się już nieco zestarzeć co sprzyja pojawianiu się coraz to nowszych usterek, mimo to trzeba przyznać, że jak na swój zaawansowany wiek wiele egzemplarzy nadal nie sprawia większych problemów technicznych.

Choć wymiana niektórych podzespołów nadal nie należy do najtańszych. Ceny Hondy Civic VI zaczynają się od około 2000 zł za egzemplarze w fatalnym powypadkowym stanie, ten najdroższe kosztują 15 000 zł, a niekiedy nawet i więcej.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)