Honda Civic do rallycrossu. Osiąga setkę w 2 sekundy

Najnowsza generacja Hondy Civic w roli samochodu do rallycrossu - na taki pomysł wpadła grupa 19 studentów z uniwersytetu Clemson w Karolinie Południowej. Po dwóch latach wytężonej pracy możemy podziwiać wynik ich wysiłków, który zdecydowanie zasługuje na uwagę.

Agresywna prezencja i 600 KM pod maską - idealne połączenie.Agresywna prezencja i 600 KM pod maską - idealne połączenie.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Zanim auto trafiło na warsztat, było zwykłą, dziesiątą generacją Civica z nadwoziem typu sedan. Dziś z oryginałem łączy je właściwie tylko kształt karoserii. Cała reszta została gruntownie przebudowana przy wsparciu finansowym amerykańskiego oddziału Hondy. Celem było stworzenie bardzo szybkiego i skutecznego pojazdu, przy zachowaniu możliwie niskiej emisji spalin. Czy się udało?

Cóż, na pewno jest to bardzo mocny bolid. Wykorzystano tu bowiem doładowany, benzynowy silnik z Civica Type-R, który podkręcono do równych 400 KM. Jest on odpowiedzialny za napędzanie tylnych kół. Za przód z kolei odpowiada elektryczny, 200-konny motor. Oznacza to, że łączna moc, jaką dysponuje opisywany civic, wynosi aż 600 KM.

Obraz
© mat.prasowe

Tak duża wartość przekłada się na świetne osiągi. Sprint 0-100 km/h trwa zaledwie 2 s, a zużycie paliwa jest o 30 proc. niższe niż w porównywalnej konstrukcji, wykorzystującej wyłącznie napęd spalinowy. Nadal trudno nazwać ten pojazd przyjaznym dla środowiska. Z pewnością jednak nie można bagatelizować korzyści, jakie daje hybryda.

Poza zastosowaniem ciekawego napędu, studenci poprawili też aerodynamikę nadwozia i pozbyli się zbędnego wyposażenia, w celu maksymalnego obniżenia masy. Zastosowali też wydajne, wyczynowe hamulce i regulowane zawieszenie, pozwalające dostosować pracę do charakterystyki dowolnego toru. To z pewnością jeden z najszybszych civiców dziesiątej generacji, jakie kiedykolwiek powstały.

Ten drogi i czasochłonny projekt zdecydowanie budzi emocje. Niejeden fan motoryzacji nie pogardziłby drogową odmianą prezentowanej Hondy. Niestety póki co, musimy zadowolić się "zwykłym" Civikiem Type-R.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/13] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów