Gwiezdny krążownik… na ropę – Hofele ML 350 BlueTEC 4Matic Starcruiser GT 550 (2012)

Gwiezdny krążownik… na ropę – Hofele ML 350 BlueTEC 4Matic Starcruiser GT 550 (2012)

Gwiezdny krążownik… na ropę – Hofele ML 350 BlueTEC 4Matic Starcruiser GT 550 (2012)
Olgierd Lachowski
11.09.2012 12:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:51

Jak się okazuje, statek kosmiczny nie musi mieć napędu atomowego, albo najlepiej nadprzestrzennego. Może po prostu spalać olej napędowy, czego dowodem jest ten „gwiezdny krążownik”.

Wszystko jest sprawą skali. Pojazd pokonujący przestrzenie międzygalaktyczne powinien mieć napęd nadprzestrzenny, co znacznie skróci czas podróży, a takiemu, który porusza się tylko między różnymi punktami rozlokowanymi na planecie Ziemia, wystarczy napęd spalinowy.

Obraz

Żeby w swojej podróży omijać jak najwięcej obiektów zwanych stacjami paliw, dobrze byłoby, gdyby krążownik wyposażony był w napęd „ropny”, czyli po prostu miał silnik wysokoprężny. Dzięki temu z portfela posiadacza takiego krążownika odpływ gotówki będzie stosunkowo wolny, co z kolei zmniejszy ryzyko zawału serca właściciela.

O zdrowie nabywców swoich aut dba Mercedes-Benz, który oferuje model ML na przykład z 3-litrowym 6-cylindrowym widlastym motorem o zapłonie samoczynnym. Jednostka napędowa, tradycyjnie już w dieslach, ma jako pomocnika turbosprężarkę. Dzięki niej kierowca ma do dyspozycji 258 KM mocy maksymalnej przy 3600 obr./min i 620 Nm momentu obrotowego przy 1600-2400 obr./min.

Obraz

Przeniesienie napędu na drogę realizowane jest przez wszystkie cztery koła, ale nie ma co się oszukiwać, że ML wjedzie wszędzie. Owszem, jest to samochód, który pokona trudniejsze bezdroża niż zwykłe kombi, ale nie jest to prawdziwa terenówka. Zresztą w widocznej na zdjęciach wersji Starcruiser GT 550 firma Hofele Design, bo to ona przygotowała tę maszynę, zmieniła seryjne koła z 17-calowymi felgami na 22-calowe odpowiedniki z niskoprofilowymi oponami. Tuner przystosował też oprogramowanie pneumatycznego zawieszenia do szybkiej jazdy – powyżej 80 km/h auto obniża się o 40 mm.

Mercedes jeździ z pewnością nieco szybciej, a to dlatego, że specjaliści Hofele Design zajęli się modyfikacjami oprogramowania centralnej jednostki sterującej. Dzięki temu jednostka napędowa ML-a generuje 312 KM mocy i 700 Nm momentu obrotowego.

Obraz

Starcruisera łatwo odróżnić na drodze od zwykłego ML 350 BlueTEC. Łatwo odróżnić, dlatego że maszyna Hofele ma nowy przedni zderzak, który może być zaopatrzony w diody LED, elementy poszerzające nadkola z przodu i z tyłu oraz listwę ze światłem stopu pod tylną szybą.

Dane techniczne

  • Typ: V6, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2987 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 312 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 104,45 KM/l (seryjny – 86,37 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2175 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,97 kg/KM (seryjny – 8,53 kg/KM)
  • Długość: 4804 mm
  • Szerokość: 1926 mm
  • Wysokość: 1796 mm
  • Rozstaw osi: 2915 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/13]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)