Great Wall otworzył biuro w Europie. To kolejny etap chińskiej ekspansji

Najpierw pokazali dwa zelektryfikowane modele podczas targów w Monachium, a teraz poinformowali o otwarciu europejskiego biura. Chiński Great Wall szykuje się do podboju Europy.

Elektryczna Ora Cat ma być jedną z elektrycznych propozycji Great WallElektryczna Ora Cat ma być jedną z elektrycznych propozycji Great Wall
Źródło zdjęć: © Fot. Mateusz Żuchowski
Aleksander Ruciński

Great Wall to jedna z największych marek na świecie zaliczających się do grona przodujących, chińskich producentów. O tym, że firmy z Państwa Środka obrały sobie za cel europejski rynek, wiadomo nie od dziś. Jeszcze kilka lat temu z politowaniem patrzyliśmy na chińską elektronikę, a dziś kupujemy ją, doceniając dobry stosunek ceny do jakości. Podobnie może być z samochodami.

Firma właśnie poinformowała o oficjalnym otwarciu swoich biur w Europie i podzieliła się planami na przyszłość. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, już w przyszłym roku w salonach na Starym Kontynencie pojawi się hybrydowy SUV oferowany pod należącą do GW marką Wey.

Będzie też w pełni elektryczny model marki Ora. Zapowiedź obu propozycji poznaliśmy podczas IAA Auto Show, które odbyło się w sierpniu 2021 roku w Monachium. To jednak dopiero początek. Jeśli auta przyjmą się wśród klientów, gama zostanie rozbudowana o kolejne propozycje.

O tym, że Great Wall traktuje Europę poważnie, świadczy również fakt, że poza biurami w Monachium – zatrudniającymi ponad 300 osób - mają powstać także dwa duże centra dystrybucyjne w Monachium i Berlinie. I to już w 2022 roku.

Co ciekawe, nie jest to pierwszy kontakt chińskiego koncernu z Europą. Warto bowiem pamiętać, że w 2012 roku Great Wall otworzył swoją fabrykę w Bułgarii, gdzie montowano SUV-y i pickupy, dostępne na wybranych rynkach. Zakład zamknięto 5 lat później.

Tym razem ma być inaczej, gdyż firma porzuca strategię opartą na budżetowych, tanich modelach i zamierza skupić się na nowoczesnych technologiach, inwestując w dwa planowane zakłady w niemieckim Saarland, gdzie poza pojazdami mają powstawać także ogniwa akumulatorowe. Brzmi odważnie, ale Chińczycy wydają się być pewni swego.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów