Great Wall otworzył biuro w Europie. To kolejny etap chińskiej ekspansji

Najpierw pokazali dwa zelektryfikowane modele podczas targów w Monachium, a teraz poinformowali o otwarciu europejskiego biura. Chiński Great Wall szykuje się do podboju Europy.

Elektryczna Ora Cat ma być jedną z elektrycznych propozycji Great WallElektryczna Ora Cat ma być jedną z elektrycznych propozycji Great Wall
Źródło zdjęć: © Fot. Mateusz Żuchowski
Aleksander Ruciński

Great Wall to jedna z największych marek na świecie zaliczających się do grona przodujących, chińskich producentów. O tym, że firmy z Państwa Środka obrały sobie za cel europejski rynek, wiadomo nie od dziś. Jeszcze kilka lat temu z politowaniem patrzyliśmy na chińską elektronikę, a dziś kupujemy ją, doceniając dobry stosunek ceny do jakości. Podobnie może być z samochodami.

Firma właśnie poinformowała o oficjalnym otwarciu swoich biur w Europie i podzieliła się planami na przyszłość. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, już w przyszłym roku w salonach na Starym Kontynencie pojawi się hybrydowy SUV oferowany pod należącą do GW marką Wey.

Będzie też w pełni elektryczny model marki Ora. Zapowiedź obu propozycji poznaliśmy podczas IAA Auto Show, które odbyło się w sierpniu 2021 roku w Monachium. To jednak dopiero początek. Jeśli auta przyjmą się wśród klientów, gama zostanie rozbudowana o kolejne propozycje.

O tym, że Great Wall traktuje Europę poważnie, świadczy również fakt, że poza biurami w Monachium – zatrudniającymi ponad 300 osób - mają powstać także dwa duże centra dystrybucyjne w Monachium i Berlinie. I to już w 2022 roku.

Co ciekawe, nie jest to pierwszy kontakt chińskiego koncernu z Europą. Warto bowiem pamiętać, że w 2012 roku Great Wall otworzył swoją fabrykę w Bułgarii, gdzie montowano SUV-y i pickupy, dostępne na wybranych rynkach. Zakład zamknięto 5 lat później.

Tym razem ma być inaczej, gdyż firma porzuca strategię opartą na budżetowych, tanich modelach i zamierza skupić się na nowoczesnych technologiach, inwestując w dwa planowane zakłady w niemieckim Saarland, gdzie poza pojazdami mają powstawać także ogniwa akumulatorowe. Brzmi odważnie, ale Chińczycy wydają się być pewni swego.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀