GP Niemiec na Nürburgringu - Ecclestone zrezygnował z opłat?

Nie od dziś wiadomo, że Nürburgring ma poważne problemy finansowe. Obecnie obiekt wystawiony jest na sprzedaż, a jego właściciel wybiera najciekawsze oferty. Pomimo to tor pojawił się w tegorocznym kalendarzu F1. Jak udało się rozwiązać problem?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Nie od dziś wiadomo, że Nürburgring ma poważne problemy finansowe. Obecnie obiekt wystawiony jest na sprzedaż, a jego właściciel wybiera najciekawsze oferty. Pomimo to tor pojawił się w tegorocznym kalendarzu F1. Jak udało się rozwiązać problem?

Organizatorzy Grand Prix nie mają łatwego życia. Wydawać by się mogło, że kiedy pojawiają się u nich bolidy Formuły 1, ich jedynym zmartwieniem jest liczenie zysków ze sprzedaży z biletów. W rzeczywistości jednak jest dużo trudniej.

Zanim królowa sportów motorowych zawita na tor, jego zarządca musi przelać na konto Berniego Ecclestone'a odpowiednią kwotę. Poza tym ustalany jest podział wpływów z biletów i często dzieje się tak, że organizator faktycznie nie zyskuje nic na wyścigu. W praktyce oczywiście nakręca to ruch turystyczny, ludzie mają pracę i region staje się bardziej znany.

Jedynym obiektem, który nie płaci za wyścig, jest Monako. W tym roku, według nieoficjalnych jeszcze informacji, taką samą ulgę zastosowano dla toru Nürburgring. Podobno w związku z gigantycznymi problemami finansowymi zarządcy Ring nie zapłaci 14 milionów euro opłaty organizacyjnej.

W zamian za to oczywiście Ecclestone zgarnie lwią część zysku z biletów, jednak biorąc pod uwagę obecną sytuację obiektu, to i tak bardzo dobre rozwiązanie.

Źródło: DzielPasję

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej