GP Chin: Vettel pokonany!
Po wygranych w dwóch pierwszych wyścigach, startujący dzisiaj z Pole Position Sebastian Vettel spodziewał się tego, że szybkie McLareny za wszelką cenę będą starały się powstrzymać go od trzeciej wygranej w tym sezonie. Udało się to tylko Lewisowi Hamiltonowi.
17.04.2011 | aktual.: 18.04.2023 11:32
Po wygranych w dwóch pierwszych wyścigach, startujący dzisiaj z Pole Position Sebastian Vettel spodziewał się tego, że szybkie McLareny za wszelką cenę będą starały się powstrzymać go od trzeciej wygranej w tym sezonie. Udało się to tylko Lewisowi Hamiltonowi.
Przed startem srebrno-czerwony bolid Lewisa Hamiltona miał problemy w związku z nieprawidłowym działaniem jednostki napędowej. Ostatecznie jednak kilka sekund przed końcem limitu czasowego upływającego 15 minut przed rozpoczęciem widowiska, McLaren wyjechał z boksów i ustawił się na linii startu.
Kiedy zgasły wszystkie czerwone światła, najlepiej wystartował Jenson Button. Mistrz świata z 2009 roku dosłownie wystrzelił do przodu, bez problemu omijając Sebastiana Vettela. Niemca wyprzedził także Lewis Hamilton, a nawet przymierzał się do tego Nico Rosberg. Ostatecznie jednak Vettel utrzymał trzecią pozycję. Na pierwszym stincie, McLareny nie mogły jednak uwolnić się od żółto-granatowego Red Bulla, który tuż przed zjazdem kierowców do boksów najpierw wyprzedził Hamiltona, a potem w pitlane spokojnie uporał się z Buttonem.
Brytyjczykowi pomyliły się stanowiska i przez pomyłkę przejechał przez pole Red Bulla. Po pierwszej serii pit stopów na pierwsze miejsce nieoczekiwanie wysunął się Nico Rosberg, który jako pierwszy z czołówki odwiedził boksy. Do kuriozalnej pomyłki doszło w stajni Toro Rosso. Mechanicy nie dokręcili lewej tylnej opony w bolidzie Jaime Alguersuariego, koło odpadło, przez co kierowca przedwcześnie zakończył udział w wyścigu.
Mark Webber startujący z osiemnastej pozycji powoli odrabiał straty, a bolidy Ferrari coraz śmielej poczynały na torze, po czym okazało się, że zarówno czerwono-białe auta, jak i żółto-granatowy Red Bull Vettela, jadą tylko na dwa pitstopy. Chwilę później coraz bardziej rozkręcał się Lewis Hamilton, który najpierw wyprzedził swojego kolegę z zespołu, a później Nico Rosberga. Button również przyspieszył.
Na czele jechali Massa i Vettel, jednak opony w ich autach były mocno zużyte, przez co kierowcy notowali wolniejsze okrążenia. Jako pierwszy dogonił ich Lewis Hamilton, który wyprzedził Massę, a kilka okrążeń przed końcem zapewnił sobie prowadzenie, wygrywając walkę z Vettelem. Za Hamiltonem podążał Button, który poradził sobie z Brazylijczykiem, jednak jeszcze szybszy okazał się Mark Webber.
Australijczyk startował z odległej pozycji, a tuż przed metą pozbawił najniższego stopnia podium drugiego kierowcy McLarena. W efekcie wyścig wygrał Lewis Hamilton, drugi na mecie był Sebastian Vettel, a trzeci Mark Webber, który cały wyścig jechał bez systemu KERS. Passa zwycięstw Vettela została przełamana, jednak gdyby Red Bull zdecydował o jeździe na trzy pit stopy, Niemiec po raz kolejny wymachiwałby palcem wskazującym.
W sieci ukazał się ciekawy film, który przedstawia Fernando Alonso korzystającego z systemu DRS w miejscu, gdzie jest to zabronione. Jeżeli sędziowie potwierdzą, że nagranie pochodzi z wyścigu, a nie z kwalifikacji, kierowca najprawdopodobniej zostanie ukarany.
Klasyfikacja wyścigu
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas | Pkt. |
1. | Lewis Hamilton | McLaren | 1:36:58.226 | 25 |
2. | Sebastian Vettel | Red Bull | + 5.1 | 18 |
3. | Mark Webber | Red Bull | + 7.5 | 15 |
4. | Jenson Button | McLaren | + 10.0 | 12 |
5. | Nico Rosberg | Mercedes | + 13.4 | 10 |
6. | Felipe Massa | Ferrari | + 15.8 | 8 |
7. | Fernando Alonso | Ferrari | + 30.6 | 6 |
8. | Michael Schumacher | Mercedes | + 31.0 | 4 |
9. | Witalij Pietrow | Renault | + 57.4 | 2 |
10. | Kamui Kobayashi | Sauber | + 1:03.2 | 1 |
11. | Paul di Resta | Force India | + 1:08.7 | |
12. | Nick Heidfeld | Renault | + 1:12.7 | |
13. | Rubens Barrichello | Williams | + 1:30.1 | |
14. | Sebastien Buemi | Toro Rosso | + 1:30.6 | |
15. | Adrian Sutil | Force India | + 1 okr. | |
16. | Heikki Kovalainen | Lotus | + 1 okr. | |
17. | Sergio Perez | Sauber | + 1 okr. | |
18. | Pastor Maldonado | Williams | + 1 okr. | |
19. | Jarno Trulli | Lotus | + 1 okr. | |
20. | Jerome D'Ambrosio | Virgin Racing | + 2 okr. | |
21. | Timo Glock | Virgin Racing | + 2 okr. | |
22. | Vitantonio Liuzzi | HRT | + 2 okr. | |
23. | Narain Karthikeyan | HRT | +2 okr. | |
24. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | + 47 okr. |
Klasyfikacja generalna kierowców
Kierowca | Pochodzenie | Zespół | Punkty | |
1. | Sebastian Vettel | Niemcy | Red Bull | 68 pkt. |
2. | Lewis Hamilton | Wielka Brytania | McLaren | 47 pkt. |
3. | Jenson Button | Wielka Brytania | McLaren | 38 pkt. |
4. | Mark Webber | Australia | Red Bull | 37 pkt. |
5. | Fernando Alonso | Hiszpania | Ferrari | 26 pkt. |
6. | Felipe Massa | Brazylia | Ferrari | 24 pkt. |
7. | Witalij Pietrow | Rosja | Renault | 17 pkt. |
8. | Nick Heidfeld | Niemcy | Renault | 15 pkt. |
9. | Nico Rosberg | Niemcy | Mercedes | 10 pkt. |
10. | Kamui Kobayashi | Japonia | Sauber | 7 pkt. |
11. | Michael Schumacher | Niemcy | Mercedes | 6 pkt. |
12. | Sebastien Buemi | Szwajcaria | Toro Rosso | 4 pkt. |
13. | Adrian Sutil | Niemcy | Force India | 2 pkt. |
14. | Paul di Resta | Szkocja | Force India | 2 pkt. |
15. | Jaime Alguersuari | Hiszpania | Toro Rosso | 0 pkt. |
16. | Jarno Trulli | Włochy | Lotus | 0 pkt. |
17. | Jerome D'Ambrosio | Belgia | Virgin Racing | 0 pkt. |
18. | Timo Glock | Niemcy | Virgin Racing | 0 pkt. |
19. | Rubens Barrichello | Brazylia | Williams | 0 pkt. |
20. | Heikki Kovalainen | Finlandia | Lotus | 0 pkt. |
21. | Pastor Maldonado | Wenezuela | Williams | 0 pkt. |
22. | Vitantonio Liuzzi | Włochy | HRT | 0 pkt. |
23. | Narain Karthikeyan | Indie | HRT | 0 pkt. |
24. | Sergio Perez | Meksyk | Sauber | 0 pkt. |