Gorący towar – Senner RS5 (2010)
Audi RS5 to obiekt marzeń wielu osób. Może się to jednak zmienić, bo Senner pokazał swój nowy projekt. Czy 20-calowe koła i ponad 500 KM jest w stanie zagrozić oryginałowi? Przekonajcie się sami.
18.12.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:57
Gdy Audi wypuściło RS5 pod maskę włożyło silnik V8 o objętości skokowej 4,2 l. Seryjna jednostka ma bezpośredni wtrysk paliwa zwany w Audi FSI oraz zmienne czasy otwarcia zaworów w funkcji obrotów wału korbowego (pot. zmienne fazy rozrządu). Ciśnienie wtrysku paliwa do komory spalania to 120 barów.
Moc maksymalna wynosi 450 KM przy aż 8250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 430 Nm i jest dostępny przy 4000-6000 obr./min. Dzięki takiemu motorowi, 7-biegowej, dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej skrzyni biegów S-tronic oraz napędowi na wszystkie koła wóz przyspiesza do „setki” w 4,60 s i osiąga prędkość 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Żeby wycisnąć z silnika jeszcze coś więcej, niż uczyniło to Audi Senner zainstalował nowy układ wydechowy z zaworem sterującym. W wyniku tej operacji RS5 dysponuje 506 KM mocy i 478 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Polepszenie tych parametrów przełożyło się na skrócenie czasu przyspieszania do 100 km/h do 4,20 s. Prędkość maksymalna to teraz 300 km/h, ale firma tuningowa w obawie o trwałość opon ograniczyła ją do 280 km/h. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by zdjąć „kaganiec”, jeśli auto będzie wyposażone w odpowiednie opony.
Przednie „gumy” mają rozmiar 255/30 R 20, a tylne są szersze o 40 mm i mają profil o 5% mniejszy od przednich. Opony osadzone są na felgach Spider SC1 (po stronie kierowcy) oraz Varianza T1S (po stronie pasażera).
Senner nie zapomniał też o tym, by samochód prowadził się jeszcze bardziej sportowo niż fabryczne RS5. W tym celu zainstalował regulowane zawieszenie Bilstein B16.
Ostatnim etapem przeróbek zewnętrznych był montaż kompozytowych oprawek lusterek zewnętrznych, nowej osłony chłodnicy i czarnych ramek okiennych.
Na życzenie klienta kabina może zostać ozdobiona wstawkami z włókna węglowego, a tapicerka wykonana z wybranej przez właściciela skóry lub innego materiału.
Wliczając podatki i koszty rejestracji w Niemczech Senner RS5 kosztuje 132 800 euro.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4163 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 506 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 121,55 KM/l (seryjny – 108,10 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 478 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-Tronic
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
- Koła przednie: 9,5 x 20” Spider SC1 lub Varianza T1S
- Koła tylne: 11,0 x 20” Spider SC1 lub Varianza T1S
- Opony przednie: 255/30 R 20
- Opony tylne: 295/25 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1800 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,56 kg/KM (4,00 kg/KM)
- Długość: 4635 mm
- Szerokość: 1860 mm
- Rozstaw osi: 2751 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
- Prędkość maksymalna: 300 km/h
Koszty:
- Cena auta: 132 800 euro (z podatkami i rejestracją w Niemczech)
Źródło: worldcarfans