Gorący towar – Senner RS5 (2010)

Audi RS5 to obiekt marzeń wielu osób. Może się to jednak zmienić, bo Senner pokazał swój nowy projekt. Czy 20-calowe koła i ponad 500 KM jest w stanie zagrozić oryginałowi? Przekonajcie się sami.

Obraz
Olgierd Lachowski
Senner RS5 fot.3
Senner RS5 fot.3

Gdy Audi wypuściło RS5 pod maskę włożyło silnik V8 o objętości skokowej 4,2 l. Seryjna jednostka ma bezpośredni wtrysk paliwa zwany w Audi FSI oraz zmienne czasy otwarcia zaworów w funkcji obrotów wału korbowego (pot. zmienne fazy rozrządu). Ciśnienie wtrysku paliwa do komory spalania to 120 barów.

Moc maksymalna wynosi 450 KM przy aż 8250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 430 Nm i jest dostępny przy 4000-6000 obr./min. Dzięki takiemu motorowi, 7-biegowej, dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej skrzyni biegów S-tronic oraz napędowi na wszystkie koła wóz przyspiesza do „setki” w 4,60 s i osiąga prędkość 250 km/h (ograniczona elektronicznie).

Senner RS5 fot.24
Senner RS5 fot.24

Żeby wycisnąć z silnika jeszcze coś więcej, niż uczyniło to Audi Senner zainstalował nowy układ wydechowy z zaworem sterującym. W wyniku tej operacji RS5 dysponuje 506 KM mocy i 478 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Polepszenie tych parametrów przełożyło się na skrócenie czasu przyspieszania do 100 km/h do 4,20 s. Prędkość maksymalna to teraz 300 km/h, ale firma tuningowa w obawie o trwałość opon ograniczyła ją do 280 km/h. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by zdjąć „kaganiec”, jeśli auto będzie wyposażone w odpowiednie opony.

Przednie „gumy” mają rozmiar 255/30 R 20, a tylne są szersze o 40 mm i mają profil o 5% mniejszy od przednich. Opony osadzone są na felgach Spider SC1 (po stronie kierowcy) oraz Varianza T1S (po stronie pasażera).

Senner RS5 fot.10
Senner RS5 fot.10

Senner nie zapomniał też o tym, by samochód prowadził się jeszcze bardziej sportowo niż fabryczne RS5. W tym celu zainstalował regulowane zawieszenie Bilstein B16.

Ostatnim etapem przeróbek zewnętrznych był montaż kompozytowych oprawek lusterek zewnętrznych, nowej osłony chłodnicy i czarnych ramek okiennych.

Na życzenie klienta kabina może zostać ozdobiona wstawkami z włókna węglowego, a tapicerka wykonana z wybranej przez właściciela skóry lub innego materiału.

Senner RS5 fot.15
Senner RS5 fot.15

Wliczając podatki i koszty rejestracji w Niemczech Senner RS5 kosztuje 132 800 euro.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4163 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 506 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 121,55 KM/l (seryjny – 108,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 478 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-Tronic
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 9,5 x 20” Spider SC1 lub Varianza T1S
  • Koła tylne: 11,0 x 20” Spider SC1 lub Varianza T1S
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1800 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,56 kg/KM (4,00 kg/KM)
  • Długość: 4635 mm
  • Szerokość: 1860 mm
  • Rozstaw osi: 2751 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
  • Prędkość maksymalna: 300 km/h

Koszty:

  • Cena auta: 132 800 euro (z podatkami i rejestracją w Niemczech)

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Hybrydowy SUV za mniej niż 100 tys. zł - Chery Tiggo 4 wjeżdża do Polski
Hybrydowy SUV za mniej niż 100 tys. zł - Chery Tiggo 4 wjeżdża do Polski
Pierwsza jazda: hybrydowy KGM Torres - nareszcie krok w dobrym kierunku
Pierwsza jazda: hybrydowy KGM Torres - nareszcie krok w dobrym kierunku
Retro Motor Show 2025. Święto Klasycznej Motoryzacji startuje w Poznaniu
Retro Motor Show 2025. Święto Klasycznej Motoryzacji startuje w Poznaniu
Widać zmianę na stacjach. Mamy prognozy na przyszły tydzień
Widać zmianę na stacjach. Mamy prognozy na przyszły tydzień
Masz coś takiego w aucie? Sferyczny plastik ma swoją rolę
Masz coś takiego w aucie? Sferyczny plastik ma swoją rolę
Ten lakier Bentleya kosztuje więcej niż nowiutki Mercedes
Ten lakier Bentleya kosztuje więcej niż nowiutki Mercedes
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Towar wysypał się z auta. Policjanci szybko nabrali podejrzeń
Towar wysypał się z auta. Policjanci szybko nabrali podejrzeń
Przyszedł do komendy, bo chciał udowodnić partnerce, że jest trzeźwy. Nie był
Przyszedł do komendy, bo chciał udowodnić partnerce, że jest trzeźwy. Nie był
Zrozumieli swój błąd. Powrócą do przycisków w autach
Zrozumieli swój błąd. Powrócą do przycisków w autach
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie