Ford Mustang Mach 1 z 8,5-litrowym V8 zachwyci nie tylko wielbicieli klasyki

Wspaniały - tak jednym słowem można określić prezentowany projekt będący dziełem amerykańskiej firmy Ringbrothers. Na warsztat trafił egzemplarz z 1969 roku. Został dość mocno zmodyfikowany, dzięki czemu stał się maszyną, która pod klasycznym nadwoziem skrywa nowoczesne rozwiązania i zapewnia wspaniałe osiągi.

Klasyczne nadwozie skrywa potężny silnik o pojemności 8,5 litra.Klasyczne nadwozie skrywa potężny silnik o pojemności 8,5 litra.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Wystarczy rzut oka na nadwozie, aby jednoznacznie stwierdzić, że nie mamy do czynienia z seryjnym Mustangiem. Nic dziwnego - karoseria została poszerzona o 50 mm, co widać szczególnie z tyłu. Wszystko po to, by w nadkolach zmieściły się potężne felgi HRE o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu. Na obręczach znajdziemy typowo sportowe opony Michelin Pilot Sport 4S zapewniające właściwą przyczepność.

Ta jest zdecydowanie potrzebna, gdy pod maską pracuje wolnossące 8,5-litrowe V8 o mocy 700 KM. Napęd trafia oczywiście na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej, manualnej przekładni. Co ciekawe, wał napędowy wykonano z włókna węglowego, a to niejedyny nowoczesny element w tym projekcie. Specjaliści z Ringbrothers’ przebudowali także całe tylne zawieszenie. To wielowahaczowe rozwiązanie Quadralink znacząco poprawiające prowadzenie tak leciwego klasyka.

Zupełnie nowe są także hamulce z sześciotłoczkowymi zaciskami i większymi tarczami, czy regulowane amortyzatory RideTech. Wszystko to bez wątpienia pomoże okiełznać amerykańskiego potwora. Trudno nie lubić połączenia nowoczesności z klasyką, gdy w efekcie końcowym powstaje pojazd zapewniający świetne osiągi i cywilizowane wrażenia z jazdy, a wyglądający na żywcem wyjętego sprzed kilku dekad.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

No, może z wyjątkiem wnętrza, w którym poza nowoczesnymi multimediami oraz zestawem analogowych zegarów znajdziemy kubełkowe fotele, klatkę bezpieczeństwa, szelkowe pasy, sporo Alcantary, aluminium i włókna węglowego. Od debiutu Mustanga minęło ponad pół wieku, a mimo to auto nadal cieszy się ogromnym powodzeniem wśród tunerów. Mamy nadzieję, że jeszcze długo się to nie zmieni.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/37] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów