Ford GT przeszedł facelifting. Stracił lakier, ale zyskał więcej mocy

Topowy model w ofercie Forda został odświeżony. Zyskał mocniejszy silnik, poprawioną aerodynamikę i ostrzej brzmiący wydech. W ofercie pojawiła się też nowa opcja wykończenia nadwozia. Podstawy pozostały jednak te same, co oznacza, że auto nie straciło nic ze swojego wyjątkowego charakteru.

Liquid Finish to nowa opcja wykończenia nadwozia dostępna w modelu GT.Liquid Finish to nowa opcja wykończenia nadwozia dostępna w modelu GT.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Producenci samochodów zazwyczaj decydują się na lifting, by podsycić podupadające zainteresowanie danym modelem. GT jednak zdecydowanie nie potrzebuje takich zabiegów - liczba chętnych do zakupu niezmiennie przewyższa podaż. Dlaczego więc Ford wprowadził poprawki? Cóż, najwyraźniej nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej.

Czym wyróżnia się "nowy" GT? Przede wszystkim lakierem, a raczej jego brakiem. Odświeżone wydanie debiutuje z opcjonalnym wykończeniem nadwozia, które jest niczym więcej, jak bezbarwną powłoką pokrywającą nagie włókno węglowe, z którego wykonano całą konstrukcję. Oczywiście chętni nadal mogą zdecydować się na klasyczny lakier, wliczając w to charakterystyczny błękit.

Ford określa carbonową kompozycję mianem "Liquid Finish". Warto wspomnieć, że ci, którzy się na nią zdecydują, dostaną też felgi z włókna węglowego. Dodatków jest zresztą więcej - ostro brzmiący i lekki wydech firmy Akrapovic, który dotychczas stanowił opcję, teraz pojawi się na liście wyposażenia standardowego.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Co jeszcze przynosi lifting? Przede wszystkim większą moc. 3,5-litrowy EcoBoost V6 z podwójnym doładowaniem generuje teraz 667 KM, a więc o 11 więcej niż dotychczas. To zasługa nie tylko wspomnianego układu wydechowego, ale i nowego oprogramowania sterującego pracą jednostki. Przy okazji Ford poprawił też chłodzenie, modyfikując kanały doprowadzające powietrze do komory silnika.

Dzięki kilku aerodynamicznym detalom połączonym ze sztywniejszymi nastawami podwozia w trybie Track poprawiło się również prowadzenie podczas torowej jazdy. GT będzie więc jeszcze szybszy niż dotychczas, choć przekonamy się o tym nie wcześniej niż w 2022 roku, gdyż właśnie wtedy auto trafi na rynek.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/13] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów