WAŻNE
TERAZ

Tusk po rozmowach z liderami Europy. "Wsparcie obrony powietrznej"

FIA uściśla przepisy dotyczące użytkowania opon

Wygląda na to, że Światowa Rada Sportów Motorowych przychyliła się do wczorajszego oświadczenia Pirelli. FIA wprowadziła limity dotyczące ustawień pochylenia kół oraz maksymalnego i minimalnego ciśnienia w oponach.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wygląda na to, że Światowa Rada Sportów Motorowych przychyliła się do wczorajszego oświadczenia Pirelli. FIA wprowadziła limity dotyczące ustawień pochylenia kół oraz maksymalnego i minimalnego ciśnienia w oponach.

Zdaniem Pirelli problemy związane z oponami podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone były wynikiem nieprawidłowego użytkowania ich przez zespoły. Włoska marka twierdzi, że ekipy w F1 ustawiały koła pod zbyt ostrym kątem względem płaszczyzny toru i że stosowały zbyt niskie ciśnienie.

To wszystko miało na celu poprawienie osiągów, jednak w praktyce przyczyniło się do poważnych uszkodzeń ogumienia i kilku niebezpiecznych eksplozji. Dlatego też idąc za sugestią Pirelli, Światowa Rada Sportów Motorowych ustaliła limity obu tych parametrów.

W specjalnej notatce wystosowanej przez Charliego Whitinga do zespołów znajduje się informacja, że minimalne ciśnienie początkowe w oponach musi wynosić 1,1 bara; minimalne ciśnienie pracy przednich - 1,38, a tylnych 1,31 bara.

Ponadto notka zakazuje przekładania opon prawej na lewą i odwrotnie, a także ogranicza kąt przechylenia kół względem osi jezdni do 4 stopni z przodu oraz 2,5 stopnia z tyłu. Pierwszy sprawdzian tych przepisów już jutro podczas sesji kwalifikacyjnej Grand Prix Niemiec.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km