Ferrari 599 GTO - szybsze od Enzo!
Mieliśmy już pierwsze szpiegowskie zdjęcia, mieliśmy nawet cennik wyposażenia dodatkowego. Czas więc na oficjalną premierę. Panie i Panowie, a raczej Panowie i Panie, przed Wami nowe Ferrari 599 GTO, czyli pojazd, który na torze Fiorano pokonał Ferrari Enzo!
08.04.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:27
Mieliśmy już pierwsze szpiegowskie zdjęcia, mieliśmy nawet cennik wyposażenia dodatkowego. Czas więc na oficjalną premierę. Panie i Panowie, a raczej Panowie i Panie, przed Wami nowe Ferrari 599 GTO, czyli pojazd, który na torze Fiorano pokonał Ferrari Enzo!
Jest zwykłe, typowo uliczne Ferrari 599 GTB Fiorano, jest pakiet HGTE, czyli delikatny ukłon w stronę weekendów na torze oraz odmiana 599XX, która tablicę rejestracyjną widziała tylko na autach zaparkowanych w pobliżu toru wyścigowego. Nowe 599 GTO, Gran Turismo Omologato, jest czymś pomiędzy ulicznym GTB, a torowym 599XX.
Na samym początku wspomniałem, że GTO okrążyło pętlę toru testowego Ferrari w Maranello, w czasie krótszym niż Enzo. To prawda, 1 minuta i 24 sekundy to naprawdę rewelacyjny wynik. Jak to możliwe?
Specjaliści w czerwonych koszulkach zaczęli od wzmocnienia silnika V12 o pojemności 6.0-litra, pochodzącego właśnie od Enzo. Ze standardowych 612 kucyków, zrobiło się aż 661. Wzrosła również wartość momentu obrotowego, który teraz wynosi 620 Nm.
Kolejnym krokiem była redukcja masy. Wyrzucenie dywaników i choinki zapachowej to dopiero początek, 599 schudło bowiem aż 195 kilogramów. W efekcie GTO rozpędza się od zera do setki w 3.35-sekundy i osiąga prędkość maksymalną równą 335 kilometrów na godzinę.
Ostatnią rzeczą, która pomogła w osiągnięciu tak rewelacyjnego wyniku na torze, był zestaw aerodynamiczny. GTO dostało przemodelowany zestaw spojlerów, nowe progi oraz dodatkowe wloty powietrza. Efekt dopełniają 20-calowe felgi. Szkoda, że powstanie tylko 599 sztuk tego wspaniałego auta, a za każdą z nich trzeba będzie zapłacić 300.000 funtów.
Co ciekawe, na torze w Maranello, Scuderia jest jeszcze szybsza.
[block position="inside"]9115[/block]
Źródło: Autoblog