Ferrari 599 GTO - szybsze od Enzo!

Mieliśmy już pierwsze szpiegowskie zdjęcia, mieliśmy nawet cennik wyposażenia dodatkowego. Czas więc na oficjalną premierę. Panie i Panowie, a raczej Panowie i Panie, przed Wami nowe Ferrari 599 GTO, czyli pojazd, który na torze Fiorano pokonał Ferrari Enzo!

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Mieliśmy już pierwsze szpiegowskie zdjęcia, mieliśmy nawet cennik wyposażenia dodatkowego. Czas więc na oficjalną premierę. Panie i Panowie, a raczej Panowie i Panie, przed Wami nowe Ferrari 599 GTO, czyli pojazd, który na torze Fiorano pokonał Ferrari Enzo!

Jest zwykłe, typowo uliczne Ferrari 599 GTB Fiorano, jest pakiet HGTE, czyli delikatny ukłon w stronę weekendów na torze oraz odmiana 599XX, która tablicę rejestracyjną widziała tylko na autach zaparkowanych w pobliżu toru wyścigowego. Nowe 599 GTO, Gran Turismo Omologato, jest czymś pomiędzy ulicznym GTB, a torowym 599XX.

Na samym początku wspomniałem, że GTO okrążyło pętlę toru testowego Ferrari w Maranello, w czasie krótszym niż Enzo. To prawda, 1 minuta i 24 sekundy to naprawdę rewelacyjny wynik. Jak to możliwe?

Specjaliści w czerwonych koszulkach zaczęli od wzmocnienia silnika V12 o pojemności 6.0-litra, pochodzącego właśnie od Enzo. Ze standardowych 612 kucyków, zrobiło się aż 661. Wzrosła również wartość momentu obrotowego, który teraz wynosi 620 Nm.

Kolejnym krokiem była redukcja masy. Wyrzucenie dywaników i choinki zapachowej to dopiero początek, 599 schudło bowiem aż 195 kilogramów. W efekcie GTO rozpędza się od zera do setki w 3.35-sekundy i osiąga prędkość maksymalną równą 335 kilometrów na godzinę.

Ostatnią rzeczą, która pomogła w osiągnięciu tak rewelacyjnego wyniku na torze, był zestaw aerodynamiczny. GTO dostało przemodelowany zestaw spojlerów, nowe progi oraz dodatkowe wloty powietrza. Efekt dopełniają 20-calowe felgi. Szkoda, że powstanie tylko 599 sztuk tego wspaniałego auta, a za każdą z nich trzeba będzie zapłacić 300.000 funtów.

Co ciekawe, na torze w Maranello, Scuderia jest jeszcze szybsza.

[block position="inside"]9115[/block]

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł