Ewolucje logotypów [galeria]

Logotyp producenta jest nieodłącznym elementem każdego samochodu. Dzięki dobrze zrobionemu znakowi marka zyskuje prestiż oraz staje się rozpoznawalna na całym świecie. Dzisiejsze logotypy są diametralnie inne od tych z początków motoryzacji.

logotyp Renault
logotyp Renault
Piotr Mazanek

25.10.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:47

Ewolucja logotypów idzie w parze z ewolucją motoryzacji w ogóle. Rozwój technologiczny stale ulepsza samochody, rozwój grafiki komputerowej usprawnił tworzenie małych i treściwych znaków markowych.

Droga, jaką przeszły poszczególne logotypy, jest szalenie interesująca. Pewnie wielu z Was zastanawiało się kiedyś, skąd wzięły się cztery połączone kółka w logo Audi czy celownik w Mercedesach. Dzięki grafikom ilustrującym zmiany w logotypach największych producentów samochodów możemy prześledzić historię logotypów, łączenie się koncernów i wpływ technologii komputerowej na wygląd znaków markowych.

Najmniej zmian przeszedł Aston Martin, który już na początku swojej obecności na rynku miał przejrzystą wizję logotypu. Najbardziej radykalna metamorfoza dotyczy Audi, Buicka, Mazdy i Renaulta.

Myślicie, że dawne logotypy były lepsze? Który jest według Was najbardziej oryginalny i chętnie widzielibyście go zamiast obecnie używanego?

  • Aston Martin logotyp
  • logotyp Audi
  • logotyp BMW
  • logotyp Buick
  • Cadillac logotyp
  • logotyp Fiat
  • logotyp Ford
  • logotyp Mazda
  • Mercedes
  • logotyp Peugeot
  • logotyp Saab
  • logotyp Volkswagen
  • logotyp Reanult
  • logotyp Renault
[1/14] Aston Martin logotyp

Źródło: Jalopnik

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)