Elektryczne BMW M3 coraz bliżej. Bawarczycy pokazali, jak będzie brzmiało

BMW przygotowuje się do premiery w elektrycznej wersji kultowego M3. W nowym filmie zapowiadającym samochód Bawarczycy nie tylko prezentują postępy w pracach nad podwoziem, ale także zdradzają dźwięk "silnika". Nie zabrakło odwołania go historii.

BMW M3 Sedan Neue KlasseBMW M3 Sedan Neue Klasse
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Filip Buliński

BMW Stopniowo buduje napięcie przed premierą pierwszego, w pełni elektrycznego M3. To ma się pojawić jeszcze w tym roku. Jak zareagują klienci na brak kultowej, rzędowej "szóstki"? Na to pytanie niebawem poznamy odpowiedź, ale pewne jest, że miłośnicy "starej szkoły" nie muszą się obawiać o usunięcie z portfolio spalinowego M3 - to będzie oferowane równolegle z elektrycznym.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

BMW M Electrified - Episode 3. Controlling the Beast.

Tymczasem Bawarczycy opublikowali kolejny film zapowiadający bezemisyjną wersję kultowego modelu, w którym przenosimy się do szwedzkiego Arjeplog, położonego za kołem podbiegunowym. To właśnie tam, w surowych warunkach, inżynierowie BMW testują dynamiczne właściwości nowego elektrycznego M3.

Film w głównej mierze skupia się na dopracowywaniu podwozia pojazdu. Pod koniec wideo pojawia się natomiast swoisty "bonus". Nagranie kończy się bowiem solidnym przyspieszeniem, podczas którego pierwszy raz słychać syntetyczny dźwięk "silnika" emitowany przez głośniki.

Brzmienie przypomina wysokoobrotowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik, co stanowi ukłon w stronę tradycji marki. Nagranie urywa się jednak po chwili, jeszcze zanim samochód na dobre się rozpędza, co sugeruje, że dźwięk może się zmieniać wraz z przyspieszeniem.

Uwagę zwraca również moment, gdy kierowca sięga po łopatkę przy kierownicy tuż przed zakończeniem filmu. Wskazuje to na możliwość zastosowania wirtualnych biegów, podobnie jak zrobił to Hyundai w Ioniqu 5 N. Dział BMW M już wcześniej zapowiadał chęć wyposażenia swoich elektrycznych modeli w symulowane zmiany przełożeń.

Dodanie sztucznego dźwięku silnika i wirtualnej skrzyni biegów może przekonać do elektrycznego M3. Dobrym przykładem jest wspomniany Hyundai, który m.in. dzięki symulowanej skrzyni biegów zdobył uznanie wielu osób. W tym także nasze.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł