Duże zniżki na duże samochody: zestawienie ofert Volkswagenów Tiguana Allspace i Sharana
Początek roku to tradycyjnie okres wyprzedaży aut z poprzedniego rocznika. To moment, w którym rodziny mają szansę znaleźć dla siebie dużego SUV-a lub vana w cenie nieosiągalnej przez resztę roku. Warto teraz przyjrzeć się ofercie, którą przygotował Volkswagen.
04.02.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:57
Praktyczny i pojemny samochód jest jednym z najważniejszych punktów w budżetach rodzin z dziećmi. Przez wiele lat w takich przypadkach klienci sięgali po vany, których dodatkowe funkcje i schowki w kabinie były wręcz uszyte na miarę potrzeb tej szczególnej, bardzo wymagającej grupy odbiorców.
W ostatnich latach jednak także ten segment jest konsekwentnie podgryzany przez SUV-y. Z jednej strony starają się one dorównać swoją funkcjonalnością dotychczasowym ulubieńcom rodzin, a z drugiej strony kuszą wieloma nowymi, nieznanymi im wcześniej atrakcjami.
Do głównych przewag SUV-ów należą zwiększone kompetencje terenowe zapewnione przez podwyższony prześwit i (występujący w lepiej skonfigurowanych egzemplarzach) napęd na cztery koła. Wiele osób ceni je także za efektowny, bojowy wygląd i dowodzącą pozycję za kierownicą, która poprawia widoczność i dodaje prowadzącym pewności siebie w ulicznym ruchu.
Po jaki nowy samochód powinna więc sięgnąć rodzina podczas trwającej właśnie w salonach wyprzedaży rocznika? By się o tym przekonać, porównamy dwa podręcznikowe przykłady modeli tego typu. Znajdziemy je w gamie jednego z najchętniej wybieranych w Polsce producentów, czyli Volkswagena.
Przez długo domyślnym wyborem rodzin był Volkswagen Sharan. Bieżąca odsłona tego modelu zadebiutowała w roku 2015, kontynuując historię jednego z najpopularniejszych vanów w historii. Przez poprzednie dwadzieścia lat po największego vana tej marki sięgnęło aż osiemset tysięcy klientów.
Niemiecki producent nie zaburzył zwycięskiej formuły. Największą – dosłownie i w przenośni – zaletą Sharana pozostaje ogromne, komfortowe wnętrze. Przestrzeń ta okazuje się szczególnie cenna, gdy da się ją tak efektywnie wykorzystać jak w tym przypadku. Model ten dostępny jest w konfiguracji pięcio-, sześcio- i siedmioosobowej. Drugi i trzeci rząd siedzeń tworzą niezależne fotele, z których każdy da się łatwo złożyć i umieścić w podłodze. Te z drugiego rzędu da się także przesuwać, a kąt pochylenia ich oparć regulować w zakresie 20 stopni.
Pod względem możliwości przewozowych Sharan także dowodzi wartości dobrego vana. Bagażnik z nisko poprowadzonym progiem załadunkowym może pomieścić nawet 2430 litrów, a kolejne 33 schowki i półki w kabinie niezliczoną ilość mniejszych przedmiotów.
Przewag tego modelu można znaleźć wiele, za to wady – dużo trudniej. Pod względem technologicznym nie odstaje on od poziomu reprezentowanego przez najnowsze modele marki. Posiada on szeroką gamę napędową oraz wszystkie te nowinki, które utrzymują go w samej czołówce pod względem systemów bezpieczeństwa i pokładowej rozrywki.
Na pokładzie znajduje się więc aż dziewięć poduszek powietrznych oraz cały wachlarz różnych asystentów prowadzenia wspierających kierowcę w unikaniu kolizji oraz minimalizowaniu skutków wypadków. Flagowy van marki pozostaje także na czasie z multimediami: wyposażony jest w nowy interfejs Volkswagena z dużym, dotykowym ekranem oraz system Car Net, oferującym wsparcie wielu aplikacji korzystających z wymiany danych.
Sharan punktuje SUV-y w jeszcze jednej kategorii. Jest on jednym z niewielu w tym segmencie vanów, który może być wyposażony w napęd na cztery koła (podobnie jak w przypadku Tiguana jest to system Volkswagen 4MOTION). Co więc na tym tle ma do zaoferowania SUV Volkswagena?
Naturalnie zwiększony prześwit i wynikające z tego korzyści. Tiguan Allspace zawieszony jest całe 20 cm nad ziemią (o 5 cm wyżej niż Sharan), co daje mu więcej niż symboliczną przewagę na drodze – czy nawet bardziej tam, gdzie asfalt się kończy. O ile żywiołem vana Volkswagena pozostają długie, spokojne trasy, Tiguan okazuje się zaskakująco skutecznym wojownikiem w trudnych warunkach.
Pomaga mu w tym stworzony specjalnie z myślą o takich sytuacjach dodatkowy tryb jazdy Offroad.
Podobnie jak i Sharan, także Tiguan Allspace posiada na swoim pokładzie najnowocześniejsze technologie, które mógł zapewnić tylko jeden z wiodących producentów samochodów na świecie. Ten popularny SUV Volkswagena okazuje się zaskakująco zbliżony do największego vana marki także pod względem funkcjonalności kabiny.
Wersja Allspace zadebiutowała w 2017 roku jako większa, przedłużona o całe 21,5 cm pochodna modelu Tiguan. Dodatkowe centymetry zrobiły dużą różnicę w kabinie, która teraz jest w stanie w dużym komforcie pomieścić pięć lub siedem osób. Maksymalna pojemność bagażnika wynosi aż 1920 litrów, co powinno wystarczyć nawet na potrzeby naprawdę dużych i aktywnych rodzin.
Nie liczy się który, liczy się kiedy
Konkurencja pomiędzy tymi modelami okazuje się nadspodziewanie zacięta. Każdy z nich okazuje się wszechstronny i dopracowany także w tych kategoriach, które tradycyjnie były domeną drugiego z prezentowanych segmentów. Przy wyborze można więc śmiało kierować się swoimi preferencjami po wyrobieniu sobie własnej opinii na podstawie jazd próbnych.
W podjęciu decyzji nie pomoże także zajrzenie do cennika, gdzie obydwa modele wypadają bardzo konkurencyjnie. Porównując taką samą, wejściową konfigurację (Trendline 1.5 TSI 150 KM), różnica w cenie wynosi tylko 4100 zł na korzyść Tiguana Allspace.
Także i ten czynnik jest teraz jednak niwelowany przez wyprzedaż rocznika. Obydwa modele oferowane są z potężnymi rabatami. W przypadku Tiguana Allspace wynosi on 12 000 zł, a Sharana – nawet więcej, bo aż 22 000 zł (w obu przypadkach niezależnie od wersji napędowej).
Trwająca obecnie wyprzedaż zapewnia także każdemu z tych zakupów kolejne benefity. Obydwa modele objęte są promocją pakietu przeglądów w specjalnej, obniżonej cenie oraz przedłużonej ochrony serwisowej Safe +. Tak jak i inne modele Volkswagena, tak i te dwa odznaczają się utrzymywaniem wysokich wartości rezydualnych.