Diesel ma się dobrze. Mazda zaprezentuje nowy silnik w 2020 roku

Mazda poinformowała, że pracuje nad nowym, czystym silnikiem wysokoprężnym. Ma być on gotowy już w przyszłym roku. Taka jednostka z pewnością zwiększy konkurencyjność japońskiej marki, szczególnie na europejskim rynku.

Nowa Mazda 3 będzie modelem, który prawdopodobnie także otrzyma nowego diesla.Nowa Mazda 3 będzie modelem, który prawdopodobnie także otrzyma nowego diesla.
Źródło zdjęć: © fot. Maciej Gis
Aleksander Ruciński

Afera dieselgate, która kilka lat temu wybuchła w koncernie Volkswagena, przyczyniła się do negatywnego postrzegania diesli. Wielu producentów poddało się presji ekologów i całkowicie zrezygnowało z tego typu jednostek. Nie brakuje jednak takich, którzy dalej rozwijają silniki wysokoprężne, czego przykładem może być japońska Mazda.

Producent określa swój nowy silnik mianem czystego diesla. Motor wkracza właśnie w ostatnią fazę rozwoju. Powinien trafić pod maskę nie później niż w 2020 roku. Choć na razie nie znamy technicznych szczegółów dotyczących mocy, czy osiągów, przedstawiciele Mazdy twierdzą, że nowa jednostka będzie dzielić część rozwiązań z benzynową Skyactiv-X.

To właśnie Skyactiv-X oraz nowy diesel mają stanowić trzon oferty Mazdy w przyszłości. Japońscy inżynierowie potraktują obydwa silniki jako bazę do dalszego rozwoju, co jest najlepszym dowodem na to, że diesel nie umarł i nadal ma się świetnie. Czysty silnik wysokoprężny będzie wyróżniać się nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale także zaskakująco dobrymi wynikami emisji spalin.

Co ważne, to niejedyna nowość, jaką planują Japończycy w najbliższych latach. W planach jest bowiem także nowa, tylnonapędowa platforma, sześciocylindrowe silniki benzynowe oraz kolejne modele elektryczne. Widać, że Mazda stara się działać na wielu polach, starając się wyciągnąć to, co najlepsze z każdego rodzaju napędu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było