Diesel ma się dobrze. Mazda zaprezentuje nowy silnik w 2020 roku

Mazda poinformowała, że pracuje nad nowym, czystym silnikiem wysokoprężnym. Ma być on gotowy już w przyszłym roku. Taka jednostka z pewnością zwiększy konkurencyjność japońskiej marki, szczególnie na europejskim rynku.

Nowa Mazda 3 będzie modelem, który prawdopodobnie także otrzyma nowego diesla.Nowa Mazda 3 będzie modelem, który prawdopodobnie także otrzyma nowego diesla.
Źródło zdjęć: © fot. Maciej Gis
Aleksander Ruciński

Afera dieselgate, która kilka lat temu wybuchła w koncernie Volkswagena, przyczyniła się do negatywnego postrzegania diesli. Wielu producentów poddało się presji ekologów i całkowicie zrezygnowało z tego typu jednostek. Nie brakuje jednak takich, którzy dalej rozwijają silniki wysokoprężne, czego przykładem może być japońska Mazda.

Producent określa swój nowy silnik mianem czystego diesla. Motor wkracza właśnie w ostatnią fazę rozwoju. Powinien trafić pod maskę nie później niż w 2020 roku. Choć na razie nie znamy technicznych szczegółów dotyczących mocy, czy osiągów, przedstawiciele Mazdy twierdzą, że nowa jednostka będzie dzielić część rozwiązań z benzynową Skyactiv-X.

To właśnie Skyactiv-X oraz nowy diesel mają stanowić trzon oferty Mazdy w przyszłości. Japońscy inżynierowie potraktują obydwa silniki jako bazę do dalszego rozwoju, co jest najlepszym dowodem na to, że diesel nie umarł i nadal ma się świetnie. Czysty silnik wysokoprężny będzie wyróżniać się nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale także zaskakująco dobrymi wynikami emisji spalin.

Co ważne, to niejedyna nowość, jaką planują Japończycy w najbliższych latach. W planach jest bowiem także nowa, tylnonapędowa platforma, sześciocylindrowe silniki benzynowe oraz kolejne modele elektryczne. Widać, że Mazda stara się działać na wielu polach, starając się wyciągnąć to, co najlepsze z każdego rodzaju napędu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀