DEKRA 2017: samochody w dobrym stanie z przebiegiem 100‑150 tys. km

Zdecydowana większość zmotoryzowanych może sobie pozwolić jedynie na zakup samochodu używanego. Dla nich niezwykle ważne jest to, jak dany model znosi upływ czasu. Oto samochody, które po przejechaniu do150 tys. km w badaniach DEKR-y wypadły najlepiej.

mechanik
mechanik
Źródło zdjęć: © Fotolia/Puhhha
Tomasz Budzik

14.04.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:14

Starsze, ale solidne

Dziś prezentujemy te, które - w opinii  naszych zachodnich sąsiadów - są w najlepszym stanie mimo upływu lat i przejechanych kilometrów. Skupiamy się na modelach wypadających najlepiej po pokonaniu od 100 do 150 tys. km, ponieważ to przedział szczególnie interesujący dla tych, którzy myślą o zakupie pojazdu z drugiej ręki. Samochody o takim przebiegu straciły już znaczną część swojej pierwotnej wartości, a odpowiednio serwisowane mogą jeszcze przez kilka lat służyć bez generowania znacznych kłopotów.

Spośród wielu parametrów opisywanych przez DEKRA jako punkt odniesienia przyjmiemy procent egzemplarzy z poważnymi usterkami. Jak wiadomo, w przypadku kilkuletniego auta nie należy się spodziewać całkowitej bezawaryjności, a największym utrapieniem nabywcy używanego pojazdu są nieprzewidziane, poważne wydatki, wiążące się z naprawą ważnych elementów.

Raporty grupy DEKRA są wynikiem analizy danych otrzymywanych podczas obowiązkowych kontroli stanu pojazdów w Niemczech. By na liście znalazł się dany model, przebadanych musi zostać przynajmniej tysiąc jego egzemplarzy. Dzięki tej zasadzie dane są wiarygodniejsze. W tegorocznej edycji raportu uwzględniono rekordową liczbę modeli - ponad 500. Przedstawiamy najlepsze w poszczególnych segmentach. Oprócz ich nazw podajemy też odsetek z poważnymi usterkami.

Honda Jazz
Honda Jazz© mat. pras.

Samochody miejskie

  1. Honda Jazz – 12,5 proc.
  1. Mazda 2 – 15,4 proc.
  1. Mini Cooper – 15,5 proc.
  1. Toyota Yaris – 16 proc.
  1. Volkswagen Polo – 16,2 proc.
  1. Daihatsu Sirion – 18,6 proc.
  1. Ford Fiesta – 19 proc.
  1. Seat Ibiza – 19,1 proc.
  1. Skoda Fabia – 21,1 proc.
  1. Smart Fortwo - 21,7 proc.
  1. Toyota Aygo – 21,7 proc.

Średni odsetek pojazdów z poważnymi niedomaganiami w tym segmencie wyniósł 25,5 proc.

BMW serii 1
BMW serii 1© mat. pras.

Samochody kompaktowe

  1. BMW Serii 1 - 8,2 proc.
  1. Mazda 3 - 10,3 proc.
  1. Toyota Prius II - 11,9 proc.
  1. Volkswagen Golf VI - 12,4 proc.
  1. Ford Focus - 12,4 proc.
  1. Mitsubishi Lancer - 12,5 proc.
  1. Opel Astra - 13,2 proc.
  1. Renault Megane - 15,6 proc.
  1. Volvo C30 – 15,9 proc.
  1. Peugeot 308 – 16,9 proc.

Średni odsetek pojazdów z poważnymi niedomaganiami w tym segmencie wyniósł 21,5 proc.

Volvo S60
Volvo S60© mat. pras.

Segment D

  1. Volvo S60 / V60 – 7,2 proc.
  1. Audi A4 – 8,6 proc.
  1. BMW Serii 3 – 8,8 proc.
  1. Audi A5 – 8,8 proc.
  1. Mercedes Klasy C – 9,9 proc.
  1. Toyota Avensis – 9,6 proc.
  1. Seat Exeo – 10,0 proc.
  1. Mazda 6 – 12,7 proc.
  1. Opel Insignia – 12,9 proc.
  1. Volkswagen CC – 13,9 proc.

Średni odsetek pojazdów z poważnymi niedomaganiami w tym segmencie wyniósł 17,8 proc.

Audi Q5
Audi Q5© mat. pras.

SUV-y i samochody terenowe

  1. Audi Q5 – 6,8 proc.
  1. BMW X3 – 7,7 proc.
  1. Volkswagen Touareg – 7,8 proc.
  1. Volvo XC60 – 7,9 proc.
  1. BMW X1 – 8,2 proc.
  1. Mercedes GLK – 8,4 proc.
  1. BMW X5 – 8,9 proc.
  1. Audi Q7 – 10,8 proc.
  1. Subaru Forester – 11,0 proc.
  1. Porsche Cayenne – 12,0 proc.

Średni odsetek pojazdów z poważnymi niedomaganiami w tym segmencie wyniósł 17,6 proc.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)