DEKRA 2017: najbardziej kłopotliwe samochody z przebiegiem 50‑100 tys. km

DEKRA, niemiecka organizacja zajmująca się m.in. przeglądami samochodów, opublikowała swój ranking dotyczący częstotliwości występowania niedomagań w modelach samochodów wszystkich segmentów. Na kolejnych slajdach prezentujemy te, które - zdaniem naszych zachodnich sąsiadów - swoim właścicielom sprawiają najwięcej problemów.

DEKRA 2017: najbardziej kłopotliwe samochody z przebiegiem 50-100 tys. km
Tomasz Budzik

08.04.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:16

Problemy po kilku latach

DEKRA, niemiecka organizacja zajmująca się m.in. przeglądami samochodów, opublikowała swój ranking dotyczący częstotliwości występowania niedomagań w modelach samochodów wszystkich segmentów. Na kolejnych slajdach prezentujemy te, które - zdaniem naszych zachodnich sąsiadów - swoim właścicielom sprawiają najwięcej problemów.

Skupiamy się na modelach wypadających najgorzej po pokonaniu od 50 do 100 tys. km. To przedział szczególnie interesujący dla tych, którzy myślą o zakupie pojazdu z drugiej ręki. Spośród wielu parametrów opisywanych przez DEKR-ę jako punkt odniesienia przyjmiemy procent egzemplarzy z poważnymi usterkami. Jak wiadomo w przypadku kilkuletniego auta nie należy się spodziewać całkowitej bezawaryjności, a największym utrapieniem nabywcy używanego pojazdu są nieprzewidziane, poważne wydatki, wiążące się z naprawą ważnych elementów.

Raporty grupy DEKRA powstają wskutek analizy danych otrzymywanych podczas obowiązkowych kontroli stanu pojazdów w Niemczech. By na liście znalazł się dany model, przebadanych musi zostać przynajmniej tysiąc jego egzemplarzy. Dzięki tej zasadzie dane są wiarygodniejsze. W tegorocznej edycji raportu uwzględniono rekordową liczbę modeli - ponad 500.

W dziesiątej edycji raportu uporządkowanego według przebiegu nie były brane pod uwagę niedomagania zawinione przez użytkowników, czyli na przykład zużyte pióra wycieraczek. Wagę miały natomiast usterki podwozia i układu kierowniczego, silnika, karoserii i wnętrza, układu hamulcowego, instalacji elektrycznej, elektroniki i świateł. Podawana jest również ocena ogólna: procent aut bez istotnych niedomagań, a także odsetek egzemplarzy z drobnymi i poważnymi usterkami.

Na kolejnych stronach przedstawiamy najgorsze modele w poszczególnych segmentach. Oprócz nazwy modelu podajemy odsetek samochodów z poważnymi usterkami.

Samochody miejskie

Chevrolet Aveo
Chevrolet Aveo© materiały prasowe

W tym segmencie i przedziale przebiegu średni odsetek aut, w których występowały poważne usterki, wyniósł 16,9 proc. Najczęściej spotykane niedomagania dotyczyły instalacji elektrycznej, elektroniki i oświetlenia.

  1. Chevrolet Aveo - 27,5 proc. samochodów z poważnymi niedomaganiami
  2. Lancia Ypsilon - 27,2 proc.
  3. Volkswagen Fox - 25,8 proc.
  4. Seat Ibiza III gen. - 25,4 proc.
  5. Hyundai Atos - 25,3 proc.
  6. Citroen C2 - 25,2 proc.
  7. Citroen C3 - 24 proc.
  8. Fiat Punto - 21,2 proc.
  9. Renault Twingo II gen. - 20,9 proc.
  10. Fiat 500 - 20,8 proc.

Samochody segmentu C

Dacia Logan
Dacia Logan© materiały prasowe

W tym segmencie i przedziale przebiegu średni odsetek aut, w których występowały poważne usterki, wyniósł 13,3 proc. Najczęściej spotykane niedomagania dotyczyły instalacji elektrycznej, elektroniki i oświetlenia.

Nissan Almera – 24,0 proc.

  1. Dacia Sandero I gen. - 23,3 proc.
  2. Peugeot 307 – 22,7 proc.
  3. Mitsubishi Lancer VII gen. - 20,2 proc.
  4. Nissan Tiida – 20,0 proc.
  5. Suzuki Liana – 19,9 proc.
  6. Fiat Bravo – 19,1 proc.
  7. Dacia Logan I gen. - 15,2 proc. samochodów z poważnymi niedomaganiami
  8. Toyota Corolla IX gen. - 14,8 proc.
  9. Kia cee'd I gen. - 14,4 proc.

Samochody segmentu D

Opel Vectra
Opel Vectra© materiały prasowe

W tym segmencie i przedziale przebiegu średni odsetek aut, w których występowały poważne usterki, wyniósł 11,3 proc. Najczęściej spotykane niedomagania dotyczyły instalacji elektrycznej, elektroniki i oświetlenia.

  1. Opel Vectra / Mercedes Klasy C (W203) - 20,5 proc. samochodów z poważnymi niedomaganiami
  2. Ford Mondeo III gen. - 19,7 proc.
  3. Citroen C5 I gen. - 19,2 proc.
  4. Opel Signum - 18,8 proc.
  5. Peugeot 407 - 18,1 proc.
  6. Alfa Romeo 159 - 15,1 proc.
  7. Chevrolet Cruze - 14,1 proc.

Liczba pozycji została ograniczona ze względu na mniejszą liczbę modeli reprezentujących segment.

Samochody luksusowe

Mercedes Klasy E W 211
Mercedes Klasy E W 211© materiały prasowe

W tym segmencie i przedziale przebiegu średni odsetek aut, w których występowały poważne usterki, wyniósł 6,5 proc. Najczęściej spotykane niedomagania dotyczyły instalacji elektrycznej, elektroniki i oświetlenia.

  1. Mercedes Klasy E (W211) - 17,0 proc.
  2. Volvo S80 - 7,3 proc.
  3. Škoda Superb / BMW serii 5 - 6,3 proc.

Liczba pozycji została ograniczona ze względu na mniejszą liczbę modeli reprezentujących segment.

SUV-y i samochody terenowe

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson© materiały prasowe

W tym segmencie i przedziale przebiegu średni odsetek aut, w których występowały poważne usterki, wyniósł 10,4 proc. Najczęściej spotykane niedomagania dotyczyły instalacji elektrycznej, elektroniki i oświetlenia oraz hamulców.

  1. Hyundai Tucson – 19,6 proc.
  2. Suzuki Ignis – 19,2 proc.
  3. Chevrolet Captiva – 16,7 proc.
  4. Mazda CX-7 – 16,3 proc.
  5. Hyudai Santa Fe – 15,3 proc.
  6. Opel Antara – 14,5 proc.
  7. Dacia Duster / Fiat Seidici – 14,4 proc.
  8. Suzuki Grand Vitara – 13,3 proc.
  9. Fiat Freemont – 12,5 proc.
  10. Kia Sportage - 12,3 proc.
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (18)