Dacia Duster LPG - taniej się nie da?
Kupując samochód, kierujemy się różnymi kryteriami. Nie zawsze szukamy luksusu i prestiżowego wykończenia. Czasami musi być po prostu tanio. Dacia uchodzi za markę, która pozwala cieszyć się nowym samochodem z przyzwoitym wyposażeniem w cenie, stanowiącej czasem ułamek tego, co musielibyśmy zostawić u konkurencji, zwłaszcza w segmencie premium. Koszt zakupu samochodu to jednak nie wszystko, a Dacia Duster z instalacją gazową udowadnia, że oszczędzać możemy cały czas.
17.12.2020 | aktual.: 30.09.2022 21:54
Wersja, którą otrzymaliśmy do testów to wyjątkowa odmiana SL Celebration, gdzie SL oznacza po prostu „serię limitowaną”. Mamy tutaj nowy kolor nadwozia o nazwie Niebieski Iron, do tego dochodzą lakierowane na czarno obudowy lusterek i alufelgi o nazwie Maledive. To jednak nie wszystko, bo we wnętrzu znajdziecie system multimedialny Media Nav Evolution z 7-calowym ekranem, który obsługuje Android Auto i Apple Car Play, automatyczne światła, wykończenie kierownicy i lewarka skrzyni skórą, elektrycznie sterowane szyby, manualną klimatyzację, tempomat, komputer pokładowy.
Przy komputerze pokładowym zatrzymam się na chwilę, bo wersja z instalacją gazową daje Wam możliwości tańszego podróżowania, jednak niestety zabiera Wam możliwość sprawdzania na bieżąco, jak dużo oszczędzacie. Co mam na myśli? Chodzi o to, że niestety w tej opcji z komputera pokładowego zostały usunięte wartości aktualnego spalania, zasięgu czy średnich danych.
Warto również zerknąć do bagażnika, bo dodatkowy zbiornik na gaz zupełnie nie wpływa na przestrzeń ładunkową. Bagażnik może pomieścić 445 litrów, a po złożeniu tylnych oparć 1478l. Gdzie więc powędrowała zbiornik LPG? Został on wpasowany w miejsce koła zapasowego pod samochodem i ma pojemność 32 litrów.
Jaka jest więc Dacia Duster w ogólnym rozrachunku? Jak instalacja gazowa wpływa na jej osiągi, ile pali gazu i czy podróżowanie różni się w zależności, jaki tryb wybierzecie? O tym wszystkim w filmie!