Czy Citroën zostanie w WRC i WTCC?

Yves Matton, szef Citroën Racing powiadomił media o tym, że decyzja o dalszym zaangażowaniu marki w rajdowe mistrzostwa świata i mistrzostwa samochodów turystycznych zostanie podjęta pod koniec tego roku.

Obraz
Marcin Łobodziński

Citroën zadebiutuje z nową ewolucją DS3 WRC w zbliżającym się Rajdzie Portugalii, a kolejna i prawdopodobnie jedna z ostatnich pojawi się na odcinkach specjalnych dopiero pod koniec sezonu. Do tego czasu Citroën ma podjąć decyzję o dalszym zaangażowaniu marki w światowy motorsport. Pod znakiem zapytania stoją serie WRC i WTCC.

Problem polega na tym, że w WRC od sezonu 2017 będzie obowiązywał zupełnie zmieniony regulamin techniczny, co wymusza budowę całkowicie nowego samochodu. Matton dał do zrozumienia, że jeżeli marka zostanie w rajdowych mistrzostwach świata będzie musiał podjąć radykalne kroki w zmianie składu kierowców. Z pewnością jeden z obecnej dwójki pozostanie w stajni, ale jeżeli Francuzi mają dalej startować w WRC, to muszą mieć zawodnika zdolnego do wywalczenia tytułu. Szef Citroën Racing powiedział wprost, że interesują go wszyscy czołowi kierowcy - od chłopaków Volkswagena po Thierry’ego Neuville’a, który już pracował dla Citroëna. Belg jest numerem jeden na liście Mattona, zwłaszcza, że opóźnienia w Hyundaiu mocno demotywują tego młodego i ambitnego kierowcę.

Obraz

Drugim tematem jest WTCC, które choć Citroën kompletnie zdominował, to nie jest zbyt popularnym cyklem. Rzekomo do mistrzostw świata samochodów turystycznych niebawem wejdzie kolejny producent, ale Citroën chce mieć pewność, że ta seria zostanie właściwie wypromowana. Od jej promotora może zależeć zaangażowanie Citroëna w ten sport.

Nam pozostaje jedynie czekać i mieć nadzieję, że jeżeli Citroën będzie musiał wybrać którąś z serii, to padnie na WRC, gdzie niedługo może startować łącznie pięciu producentów. Ostatnio tak liczną stawkę mieliśmy 10 lat temu, gdy w 2005 roku startowało aż 6 producentów.

Wybrane dla Ciebie
Nowe zasady programu NaszEauto. Bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto. Bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa