Coś nowego i starego – G-Power Z4 3.0i SK Plus (2010)

Co prawda BMW Z4 generacji E85 nie jest już produkowane od jakiegoś czasu, ale G-Power nie zapomina o właścicielach tego właśnie auta.

Obraz
Olgierd Lachowski
G-Power Z4 3.0i SK Plus fot.1
G-Power Z4 3.0i SK Plus fot.1

Opisywane Z4 3.0i pod maską ma silnik R6 o objętości 3,0 l. W seryjnym wozie moc jednostki wynosi 231 KM przy 5900 obr./min, a maksymalny moment obrotowy równe 300 Nm. Napęd przekazywany jest za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub 5-biegowego „automatu” na tylne koła.

Dzięki mocnemu silnikowi ten lekki roadster (masa własna 1430 kg) „setkę” osiągał już po 5,90 s (z automatem – 6,20 s) i rozpędzał się do 250 km/h (244 km/h). Prezentowany wóz ma skrzynię manualną.

W oparciu o doświadczenia zebrane przy projektowaniu i budowie M5 Hurricane RR tuner wraz z firmą ASA opracował pakiet o nazwie SK Plus, który zastąpił poprzedni TM3. Najważniejszym elementem tego zestawu jest sprężarka mechaniczna ASA T3-313. To kompresor zaprojektowany specjalnie do wspomnianego wyżej silnika.

G-Power Z4 3.0i SK Plus fot.6
G-Power Z4 3.0i SK Plus fot.6

W Z4 3.0i T3-313 pracuje z ciśnieniem względnym 0,3 bara, co daje 55-konny przyrost mocy i powiększony o 45 Nm maksymalny moment obrotowy. G-Power informuje, że wersja z ręczną skrzynią biegów do 100 km/h przyspiesza w 5,40 s.

Aby klient mógł się cieszyć pełnią sportowych możliwości BMW tuner instaluje sportowe zawieszenie mające 9-stopniową regulację. Większe koła z 20-calowymi felgami Silverstone Diamond odmieniają nieco wygląd Z4. Z przodu zamontowano opony 245/30, a z tyłu 285/25.

Zestaw SK Plus kosztuje zaledwie 2500 euro (bez podatków) i jest również dostępny do BMW E46 z 3-litrowym silnikiem.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R6
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor ASA T3-313
  • Moc maksymalna: 286 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 96,01 KM/l (seryjny – 77,54 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 345 Nm przy 3000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 294 mm
  • Koła przednie: 20” Silverstone Diamond
  • Koła tylne: 20″ Silverstone Diamond
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 285/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1430 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,00 kg/KM (seryjne – 6,19 kg/KM)
  • Długość: 4091 mm
  • Szerokość: 1781 mm
  • Rozstaw osi: 2495 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,40 s

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀