Coraz częściej wybieramy assistance niż pomoc bliskich

Przekonujemy się coraz bardziej do usług, które mają nam pomagać w trudnych sytuacjach. Niezastąpiona jest pomoc przyjaciela lub kogoś z rodziny, ale częściej wybieramy numer telefonu do ubezpieczyciela. Zwłaszcza gdy mamy do czynienia ze zdarzeniami komunikacyjnymi. I wcale nie chodzi o likwidację szkody.

Holowanie pojazdu (Shutterstock/Candybox Images)Holowanie pojazdu (Shutterstock/Candybox Images)
Marcin Łobodziński

Jeżeli mamy wykupioną polisę assistance, chętnie z niej korzystamy, gdy potrzebna jest nam pomoc. Z Ogólnopolskiego Badania Assistance wynika, że 42 proc. Polaków w sytuacji awarii samochodu dzwoni do centrum alarmowego ubezpieczyciela. Do rodziny 22 proc. ankietowanych, a do znajomych 19 proc., co daje razem 41 proc. Telefon do sąsiada wybiera 3 proc. Częściej z assistance korzystają mężczyźni (44 proc.) niż kobiety (38 proc.). Znacznie więcej kobiet dzwoni do męża (43 proc.) niż mężczyzn do żony (2 proc.).

Przyczyn takiego stanu rzeczy nie trzeba długo szukać. Większość osób, w tym bliskich, jest zajętych i nie chcemy im zawracać głowy. Zwłaszcza gdy mamy polisę assistance, za którą przecież płacimy. Ponadto dzwoniąc do centrum alarmowego możemy załatwić niemal wszystko, a nie wszystko pomogą nam zorganizować rodzina czy znajomi.

Assistance jest przydatne nie tylko po kolizji drogowej czy wypadku, ale także, a może nawet częściej, w dość błahych sytuacjach. Zgubienie lub zatrzaśnięcie kluczyka w aucie, brak paliwa, przebicie opony, wybicie szyby – to często sytuacje bardziej stresujące niż drobna kolizja. Niby drobiazg, a nierzadko nie wiemy jak się zachować i co zrobić, by rozwiązać problem.

Dużą zaletą posiadania polisy assistance, niezależnie od tego, czy jest dokupiona do samego OC czy też wchodzi w skład autocasco jest to, że mamy szerszy zakres usług do wykorzystania. Przykładem niech będzie transport osób do domu po kolizji auta – przecież trzeba jakość wrócić. Z pieniędzy z OC skorzystamy, ale dopiero po likwidacji szkody, co trochę trwa. Zorganizowanie transportu uszkodzonego samochodu do warsztatu to jedno, ale jeżeli było ono wypełnione po brzegi pasażerami i bagażem, to może być większy kłopot. Nawet załatwienie takiego transportu przez znajomych wymaga wiele zachodu.

Zwłaszcza gdy zdarzenie – wypadek, kolizja, awaria – ma miejsce za granicą. Może nam brakować nie tylko pieniędzy, ale także znajomości lokalnych przepisów prawa i zwyczajów, ważnych adresów czy choćby języka. W tej sytuacji często pomaga międzynarodowe centrum alarmowe ubezpieczyciela.

Polisę assistance można dokupić do ubezpieczenia OC lub AC, ale także jako zupełnie oddzielną i niezależną ochronę. Warto wczytać się w warunki, które w przeciwieństwie do polisy OC mają dla nas znaczenie. Z niektórych rodzajów pomocy można bowiem skorzystać nieodpłatnie, ale np. tylko raz w roku lub wyłącznie na terenie Polski.

Niekiedy ważne są limity, np. holowanie/laweta na określony dystans. Jak mało która polisa, akurat ta wymaga poświęcenia jej nieco więcej czasu, bo choć nie jest droga, to można kupić bezużyteczny produkt zamiast takiego, który rzeczywiście pomoże nam lepiej niż rodzina i przyjaciele.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟