Bugatti Rimac zdradza szczegóły fuzji - duże zmiany na szczycie i ważny udziałowiec

Nowa spółka, nowy prezes i siedziba w Chorwacji. Wszystko to pod czujnym okiem Porsche - tak w skrócie zapowiada się emocjonująca spółka dwóch dużych graczy ze świata ekstremalnie sportowych supersamochodów.

Mimo młodego wieku, Mate Rimac właśnie osiągnął motoryzacyjny szczytMimo młodego wieku, Mate Rimac właśnie osiągnął motoryzacyjny szczyt
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Bugatti Rimac
Aleksander Ruciński

Jedna z najbardziej ekscytujących kooperacji w historii motoryzacji - takimi słowami nową spółkę Joint venture określają jej twórcy. Trudno się z nimi nie zgodzić. Fuzja Bugatti i Rimaca emocjonuje nas od miesięcy. Teraz w końcu poznaliśmy więcej szczegółów dotyczących struktury i rozkładu sił.

Jak informuje Bugatti Rimac, siedzibą spółki będzie chorwacka Sveta Nedelja, niedaleko Zagrzebia. Przewodzić ma nie kto inny jak sam Mate Rimac, genialny biznesmen, konstruktor i założyciel Rimaca. Wspierać go będzie Oliver Blume, szef Porsche. Natomiast dotychczasowy szef Bugatti, Stephan Winkelmann ustąpi ze stanowiska i skupi się na swojej drugiej marce, jaką jest Lamborghini.

Jego miejsce częściowo zajmie Christophe Piochon, dotychczasowy dyrektor ds. produkcji i logistyki, który wesprze Mate Rimaca jako dyrektor operacyjny. Obok pojawia się także nazwisko Lutza Meschke - ten z kolei będzie wiceprezesem spółki i dyrektorem finansowym.

3 marki, jeden cel - tworzenie emocjonujących, sportowych aut przyszłości
3 marki, jeden cel - tworzenie emocjonujących, sportowych aut przyszłości © mat. prasowe / Bugatti Rimac

"Jestem zaszczycony, że mogę prowadzić tę nową, wspólną firmę jako dyrektor generalny i bez wątpienia rozpocząć udany i ekscytujący rozdział dla wszystkich zaangażowanych stron. Czuję ekscytację, wiedząc, jak Bugatti Rimac wpłynie na branżę, rozwijając nowe supersportowe samochody i technologie. Trudno o lepszą kombinację" - stwierdził Mate Rimac.

Warto wspomnieć, że aż 45 proc. udziałów Bugatti Rimac trafi w ręce Porsche, strategicznego partnera spółki. Bez zmian za to pozostaną dotychczasowe siedziby obu stron. Bugatti nadal będzie wytwarzać obecne modele w Molsheim, a każdy ze 135 pracowników zachowa swoją posadę. Na pierwsze, wspólne produkty trzeba będzie jeszcze sporo poczekać. Póki co bowiem strony nie zdradziły żadnych szczegółów.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀