Brabus pod inną nazwą? – KTW Viano 3.0 CDI BlueEFFICIENCY Lang D6 S (2013)

Już jeden samochód firmy KTW gościł na łamach Autokultu. Był nim niewielki Mercedes Citan. Dziś czas na znacznie większe auto. Jest nim Viano z 3-litrowym turbodieslem o zwiększonej mocy.

Obraz
Olgierd Lachowski

Już jeden samochód firmy KTW gościł na łamach Autokultu. Był nim niewielki Mercedes Citan. Dziś czas na znacznie większe auto. Jest nim Viano z 3-litrowym turbodieslem o zwiększonej mocy.

KTW Tuning to dział jednego z większych dilerów Mercedesa. W swoim katalogu KTW ma pakiety wzmacniające niemal do wszystkich modeli stuttgarckiego producenta, jednak do tej pory jako „żywy” samochód widzieliśmy tylko jedno auto. Dziś będzie drugie. Co ciekawe, oba należą do grupy pojazdów pasażersko-towarowych. Prezentowany Mercedes-Benz Viano to jednak odmiana całkowicie pasażerska, która może przewieźć na wygodnych fotelach 6 osób.

Obraz

Samochód ma nadwozie w wersji Lang, które mierzy 5 metrów długości i jest dłuższe od podstawowej odmiany karoseryjnej dokładnie o 24,5 cm. Dodatkowe centymetry przekładają się na większą przestrzeń bagażową, co jest szczególnie zauważalne, gdy Mercedes przewozi komplet pasażerów.

Pomijając naklejki z zewnątrz stuningowany Viano od fabrycznego odróżnia się obniżonym zawieszeniem i bardzo dużymi kołami, które szczelnie wypełniają otwory w nadwoziu. 22-calowe felgi obute są w opony o szerokości 255 mm i 285 mm, odpowiednio, z przodu oraz z tyłu.

Obraz

Wydaje się, że połączenie sportowego zawieszenia z bardzo dużymi kołami w aucie takim jak Mercedes Viano nie wróży nic dobrego jeśli chodzi o komfort podróży, ale kto wie… W Niemczech drogi są jednak w znaczenie lepszym stanie niż w Polsce.

Viano dostępny jest w kilku wersjach silnikowych. Ten akurat ma widlastą 6-cylindrową jednostkę o zapłonie samoczynnym, która dzięki układowi common rail, turbosprężarce i objętości skokowej 3 litrów produkowała 224 KM przy 3800 obr./min i 440 Nm w przedziale 1400-2800 obr./min. Czas przeszły w poprzednim zdaniu jest uzasadniony, ponieważ obecnie motor ma 265 KM mocy maksymalnej oraz 500 Nm momentu obrotowego.

Obraz

Różnica w parametrach wynika z zastosowania przez techników KTW pakietu D6 S wyprodukowanego przez renomowanego tunera – firmę Brabus.

Choć osiągi samochodów użytkowych są zdecydowanie mniej ważne niż pozostałych aut, to warto wspomnieć, że ulepszony Mercedes od 0 do 100 km/h przyspiesza nie w 9,10 s, a w 8,70 s, natomiast jego prędkość maksymalna wzrosła z 201 do 208 km/h. Ani Brabus, ani firma z Hildesheim nie podają jaki wpływ na ilość spalanego paliwa ma tuning silnika.

Obraz

Całkowity koszt przygotowania samochodu (wraz z malowaniem na czerwono zacisków hamulcowych) to 5999 euro bez VAT.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2987 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 265 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 88,72 KM/l (seryjny – 74,99 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie:tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22”
  • Opony przednie: 255/30 R 22
  • Opony tylne: 285/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2105 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,94 kg/KM (seryjny – 9,40 kg/KM)
  • Długość: 5008 mm
  • Szerokość: 1901 mm
  • Rozstaw osi: 3200 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,70 s
  • Prędkość maksymalna: 208 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |

Źródło: KTW

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯