Mniej praktyczny – KTW Citan Lang 108 CDI (2012)

Mercedes-Benz Citan to samochód przeznaczony przede wszystkim do transportu towarów, jednak firma KTW uznała, że przy tym auto może być atrakcyjne wizualnie.

Obraz
Olgierd Lachowski

Mercedesa Citana można nabyć w wersji towarowej, towarowo-osobowej oraz osobowej. W odmianie towarowej auto jest oferowane jako krótkie, długie i bardzo długie. Pojazd widoczny na zdjęciach to długa wersja towarowa wyposażona w silnik OM 607 DE15LA. Wóz ma 4,3 m długości i mieści ładunek o objętości 3,1 m[sup]3[/sup], który może ważyć do 760 kg.

Obraz

Wysokoprężna jednostka napędowa ma 1,5 l objętości skokowej i w wersji 108 CDI legitymuje się mocą 75 KM przy 1800 obr./min oraz maksymalnym momentem obrotowym 180 Nm w przedziale 1750-2500 obr./min. Napęd przekazywany jest na przednie koła przy pomocy 5-biegowej manualnej skrzyni przekładniowej.

Obraz

Niestety KTW nie zainteresowało się silnikiem, zajęło się natomiast zawieszeniem oraz w pewnym stopniu wyglądem Mercedesa. Jeśli chodzi o podwozie, to pojawiły się krótsze sportowe sprężyny oraz 10-milimetrowe tuleje dystansowe.

Na tuleje tuner zamontował 18-calowe felgi, które pełnią funkcje wizualne. Obręcze są ubrane w opony 225/45 R 18 na każdym kole.

Obraz

Na koniec pozostaje pytanie czy takie modyfikacje mają większy sens w samochodach użytkowych? Obniżenie auta może ułatwić co prawda załadunek, ale raczej nikt nie odczuje różnicy rzędu 10-30 mm. Z kolei niskoprofilowe opony, podobnie jak sportowe sprężyny, będą zmniejszały komfort jazdy, a przy obciążonym aucie łatwiej będzie o uszkodzenie felgi. Można więc sądzić, że ten Citan nie będzie woził żadnych poważnych pakunków, a będzie raczej autem reklamującym firmę KTW.

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS, OM 607 DE15LA
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 75 KM przy 1800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 51,33 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 180 Nm przy 1750-2500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła

  • Koła przednie: 18”
  • Koła tylne: 18”
  • Opony przednie: 225/45 R 18
  • Opony tylne: 225/45 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1290 kg
  • Stosunek masy do mocy: 17,20 kg/KM
  • Długość: 4321 mm
  • Ładowność: 760 kg
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Dziwny list z Opola. To nie oszustwo, a opłaty nie unikniesz
Dziwny list z Opola. To nie oszustwo, a opłaty nie unikniesz
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇