BMW zdradza dane techniczne nowej serii 8. Topowa wersja z 537-konnym V8 

BMW, które ciągle zachowuje się, jakbyśmy nie znali wyglądu serii 8, podzieliło się kolejną garścią informacji o nadchodzącym modelu. Poza nową porcją zdjęć ujawnili specyfikację topowego M850i xDrive.

Auto podczas testów w Walii.Auto podczas testów w Walii.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/BMW
Michał Zieliński

Przyzwyczailiśmy się, że testy przedprodukcyjne samochodów sportowych odbywają się na torach wyścigowych. Tymczasem jedna z ostatnich faz prób nowego coupé z Bawarii miała miejsce na krętych drogach Walii. Nic dziwnego. Auto będzie konkurować z wozami GT, więc poza osiągami będzie musiało zapewnić niespotykany komfort.

Wszystko wskazuje na to, że klienci nie będą zawiedzeni. BMW zdecydowało się na adaptacyjne zawieszenie z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami oraz systemem Integral Active Steering. O przyjemne podróżowanie zadba też przygotowany dla tego modelu wariant 4,4-litrowego V8. Jak twierdzi producent, działając w połączeniu z nową, 8-stopniową skrzynią automatyczną ZF, będzie pracował tak, by zapewnić płynną i wygodną jazdę, nie rezygnując z przyjemnego pomruku silnika.

Obraz
© Fot. Materiały prasowe/BMW

Wystarczy jednak wcisnąć przycisk, by auto przełączyło się w tryb Sport lub Sport Plus. Przybierze wtedy bardziej wyścigowy charakter. Wygodne zawieszenie się utwardzi, a silnik pokaże co potrafi. A potrafi sporo, bo w tym modelu oferuje kierowcy 537 KM i 750 Nm. Jak sugeruje nazwa, topowe wersja serii 8 będzie mieć napęd na cztery koła, lecz moc będzie przekazywana głównie na tylne koła. W trybie sportowym system stabilizacji toru jazdy będzie interweniował znacznie później.

Póki co nie znamy innych wariantów modelu, ale z pewnością pojawi się odmiana bez oznaczenia M. Prawdopodobnie będzie się nazywać 840i, być może zobaczymy też wersję hybrydową. Pozostaje nam czekać na kolejną dawkę szczegółów. Już wiadomo, że samochód zadebiutuje w połowie czerwca podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Najczęstsze usterki na przeglądach. Dlatego auta w Polsce nie dostają pieczątki
Najczęstsze usterki na przeglądach. Dlatego auta w Polsce nie dostają pieczątki
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯