BMW wrzuciło V8 do X5 i X7. Są szybsze niż niejedno auto sportowe

Największe SUV-y bawarskiej marki jeszcze nie doczekały się pełnowartościowych wersji M, ale już ostatnie poszerzenie oferty silników zrobiło na mnie duże wrażenie. Oto wygodne, podniesione auta, które w najwolniejszym przypadku do setki przyspieszają w 4,7 s.

BMW X5 M50iBMW X5 M50i
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

4,7 s to czas sprintu największego SUV-a w ofercie BMW, X7, który to porusza się 22-calowych, aluminiowych obręczach. Dotychczas producent oferował do niego 3-litrowy silnik Diesla o mocy 400 KM. Teraz pod maską znalazła się większa i mocniejsza jednostka benzynowa.

To silnik N63 o pojemności 4,4 litra, doładowany dwiema turbosprężarkami. To przekłada się na moc 530 KM i obecność 749 Nm w zakresie 1800-4600 obr./min.

BMW X7
BMW X7 © mat. prasowe

Z kolei mniejsze X5 jest jeszcze szybsze – analogiczny sprint zajmuje mu 4,3 s. To tyle, ile oferuje wjeżdżająca na ulice Toyota Supra. Obydwa auta z Bawarii wykorzystują ośmiobiegową przekładnię automatyczną oraz dyferencjał M Sport. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 209 km/h w przypadku opon wielosezonowych. Normalnie auta będą gnać 250 km/h zanim zostanie odcięta moc.

Według przedstawicieli marki, duże zmiany zostały poczynione w zawieszeniu. Zmodyfikowano tuleje, sprężyny i ustawienia amortyzatorów. X5 porusza się na adaptacyjnym zawieszeniu M, z kolei większe X7 ma pneumatykę, którą jest opcją w X5.

BMW X5
BMW X5 © mat. prasowe

Produkcja wersji M50i ruszy w sierpniu 2019 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić