BMW Serii 2 Gran Coupé wyładniało. Widziałem je na żywo

Po nowej Serii 1 przyszedł czas na jej odpowiednik z nadwoziem typu sedan, określanym przez BMW mianem Gran Coupé. Seria 2 również przeszła gruntowny lifting, który zdecydowanie wyszedł jej na dobre.

Seria 2 Gran Coupé dobrze prezentuje się na żywoSeria 2 Gran Coupé dobrze prezentuje się na żywo
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Aleksander Ruciński

Stworzenie dobrze wyglądającego, kompaktowego sedana nie jest łatwym zadaniem. Historia pamięta wielu reprezentantów tego segmentu o zaburzonych proporcjach. BMW Serii 2 Gran Coupé zaprezentowane w 2019 roku również budziło mieszane uczucia w kwestii designu. Na szczęście gruntowny lifting przyniósł oczekiwane zmiany.

Zupełnie nowa twarz

Technicznie rzecz biorąc Seria 2 Gran Coupé jest niczym innym, jak Serią 1 ubraną w trójbryłowe nadwozie. Znajdziemy tu więc to samo nowe wnętrze, te same opcje napędu i tę samą twarz, co w nowej jedynce. To dobra wiadomość, gdyż mocno odświeżony przód zdaje się lepiej pasować do sedana.

Nowe BMW Serii 2 Gran Coupé
Nowe BMW Serii 2 Gran Coupé © Materiały prasowe | BMW

Maska jest bowiem nieco dłuższa i niższa niż dotychczas, a węższe reflektory i "nerki" zwiększają wrażenie smukłości. Podobnie jak wyżej poprowadzona górna krawędź przedniej szyby czy w końcu zagięcie Hofmeistera tuż przed słupkiem C.

Rozstaw osi pozostał ten sam (2670 mm), lecz delikatnie zmieniła się długość nadwozia, która teraz wynosi 4546 mm (+20 mm), co pozytywnie wpływa na proporcje pojazdu i wizualny odbiór.

Nowe BMW Serii 2 Gran Coupé
Nowe BMW Serii 2 Gran Coupé © Materiały prasowe | BMW

Warto zwrócić uwagę także na tył samochodu, który nie jest już tak masywny jak dotychczas. Co więcej, zastosowano tu identyczne światła co w hatchbacku. Prezentują się lepiej od tych stosowanych w poprzedniku.

Cyfrowy minimalizm

Wnętrze, identyczne jak w Serii 1, zmieniło się jeszcze bardziej niż nadwozie. Z tunelu środkowego zniknął wybierak skrzyni biegów, a jego miejsce zajął malutki selektor. Pierwsze skrzypce w kokpicie, tradycyjnie dla BMW, grają dwa połączone ekrany o przekątnych 10,25 cala i 10,7 cala.

BMW Serii 2 Gran Coupé
BMW Serii 2 Gran Coupé © Materiały prasowe | BMW

Różnicę w stosunku do jedynki odczujemy z tyłu, gdzie z uwagi na opadający dach jest mniej miejsca nad głową. Osoby o wzroście powyżej 180 cm mogą mieć problem z zajęciem wygodnej pozycji. Nieprzesadnie duży jest też bagażnik, który w zależności od wersji napędu mieści od 360 do 430 l. Na uwagę zasługuje jednak kanapa dzielona w proporcjach 40:20:40.

Dobrze znane silniki

Gama jednostek napędowych również jest tożsama z Serią 1. Na początek do oferty trafi trzycylindrowy benzyniak 1.5 o mocy 170 KM oraz dwa diesle - 150-konny 118d i 163-konny 120d (oba ze wsparciem miękkiej hybrydy). Później gamę uzupełni topowa odmiana M235i z 300-konnym benzyniakiem i napędem na cztery koła xDrive. 7-stopniowy automat jest standardem w każdej wersji.

Udany lifting

Gruntowna modernizacja wyszła dwójce na dobre. Auto zyskało lepsze proporcje i bardziej spójną stylistykę. Biorąc pod uwagę techniczną zbieżność z Serią 1, powinno też dobrze jeździć. Niewykluczone więc, że w końcu zostanie docenione przez klientów i zacznie częściej pojawiać się na drogach.

Sukces zależy jednak w dużej mierze od cen. Te powinniśmy poznać niebawem. Dotychczas Seria 2 Gran Coupe startowała z pułapu 154 000 zł. Po zmianach będzie pewnie nieco drożej.

  • BMW Serii Gran Coupé
  • BMW Serii Gran Coupé
  • BMW Serii Gran Coupé
  • BMW Serii Gran Coupé
  • BMW Serii Gran Coupé
  • BMW Serii Gran Coupé
  • BMW Serii Gran Coupé
  • BMW Serii Gran Coupé
  • BMW Serii Gran Coupé
  • BMW Serii Gran Coupé
  • BMW Serii Gran Coupé
  • BMW Serii Gran Coupé
  • Nowe BMW Serii 2 Gran Coupé
  • BMW Serii 2 Gran Coupé
  • Nowe BMW Serii 2 Gran Coupé
  • BMW Serii Gran Coupé
  • BMW Serii Gran Coupé
[1/17] BMW Serii Gran Coupé Źródło zdjęć: Materiały prasowe | BMW

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach